پست فنی_وقتی می گم lsf منظورم چیه

خوب یه نمونه براتون از ویلای lsf می ذارم که در محل ساخته میشه. فونداسیون ریخته میشه و سازه نصب می شه و باقی کارها.


 

 









باید چاه قبل از کار ما کنده شده باشه یا حداقل ورودی چاه جذبی مشخص شده باشه تا ما بتونیم لوله ها به هم برسونیم. دقیقا" مثل ساخت و ساز معمولی.







توی عکس پایین می تونید مسیر لوله های برق رو ببینید که توی سازه از قبل در نظر گرفته شده تا دوباره کاری نشه و برق کشی از روی کار نباشه.



توی عکسهای پایین روی سازه ورق OSB کشیده شده و یه لایه عایق پاششی اجرا شده که اینجور جینگول به نظر میاد.
این عایق مثل این می مونه که کل ساختمونو جلد کنید. سازه دودکش شومینه هم دیده می شه. اون نوارهای فلزی هم که می بینید زیرسازی نماست. بهش میگن سازه F47 و نصب سمنت بورد رو راحت می کنه.



از اینجا دیگه کم کم نما دیده می شه. سمنت بورد، ورق سیمانی که در شرایط انبوه و کاملا" مکانیزه از سیمان تهیه می شه. توی این عکسها از سمنت بوردی که بهش می گن سایدینگ استفاده شده، بصورت نوارهای بلند 20 سانتی تولید می شن. مدلهای دیگرش هم وجود داره که ورق های بلند 1.22 در 2.44 معمول ترینشه. روشون هم طرح داره. مثلا" روشون طرح نوارهای چوب داره یا مثل چرم طرح دار هستند که با پتینه کاری رنگ نهایی، نمای قشنگی رو میشه ایجاد کرد.



اگر توی خونه رو ببینید بسته های پشم سنگ رو می تونید ببینید که برای عایق کاری استفاده شده. توی رطوبت بالا خیلی باید در استفاده از پشم سنگ دقت کرد. چون بعد از یه مدت به اصطلاح معمول (ببخشید) شلوار میشه و میاد پایین. خوب چی کار کنم اینجوری می گن. اگر تکنیک خوبی استفاده بشه و عایق جای بازی نداشته باشه، عایق خوبیه و استفاده ازش به صرفه است.







روی سقف building paper استفاده شده که استاندارد آمریکاست و باید تمام خونه توش پیچیده بشه. متاسفانه فقط یکبار تونستیم این ماده رو توی ایران پیداکنیم و اون طرف نمی دونست چی آورده و روی دستش باد کرده بود و به عنوان ضایعات به ما فروخت و خیلی کم بود. چون پیش ساخته سازها تمایلی به استفاده ازش ندارند و درخواست فقط یک نفر صرفه اقتصادی نداره برای واردکننده برای همین توی بازار ایران ما که هنوز پیدا نکردیمش. به جاش از فومهای سایلنس که زیر پارکت می اندازند برای عایق روی ورق OSB استفاده می کنیم تا بعد ببینیم ت ح ر ی م ها که برداشته شد، صرف می کنه همچین چیزی وارد بشه یا توی ایران ساخته بشه یا نه.



نمای بیرونی دودکش شومینه هم بصورت سنتی کار شده اینجا





اینم عکس از رنگ نهایی بیرونش، چون توش تکمیل نبود. صاحب ویلا، خودش معمار بود و می خواست خودش داخلشو تکمیل کنه، خدا عمرش بده!



توی نمای زیر می تونید بتونه های روی دیوارهای گچی (کناف) رو ببینید. روی این ورقها هر چیزی میشه نصب کرد. هم میشه رنگ کرد، هم دیوارپوش هم کاغذ دیواری. چون سازه LSF خودش سازه باربره دیگه احتیاج به زیرسازی هم نداره این ورقها و از نصبش در سازه های معمولی ارزونتر درمیاد. چون هم سازه کناف نباید نصب کرد هم نصاب هزینه زیرسازی نمی خواد.



پوشش بیرونی سقف هم از شنگل (به کسر ش و گ )ساخته شده که بهترین پوشش حال حاضر بازار ایرانه. تنوع شکلی و رنگی بالایی داره، نصبش راحته و برای محیط زیست هم خطر نداره. اگر جاییش هم خراب بشه با هزینه خیلی کم قابل ترمیمه ولی بدیش اینه که نسبت به باقی مصالح گرونتره.

نظرات 9 + ارسال نظر
م؛ط چهارشنبه 15 آبان 1392 ساعت 17:01

سلام؛این پست واقعا زیبا بود کلی لذت بردم مخصوصا از قسمت سایدینگ و کناف؛فعلا توی کفم خیلی نمیتونم حرف بزنم بذار یه بار دیگه بخونم با هم بیشتر صحبت میکنیم

ممنون

سما چهارشنبه 15 آبان 1392 ساعت 18:51

عالیه
امیدوارم روزی برسه که کیفیت رو فدای کمیت نکنیم

مهرداد چهارشنبه 15 آبان 1392 ساعت 18:56 http://mehrdad1530.blogfa.com

خیلی جالب بود

asghari چهارشنبه 15 آبان 1392 ساعت 19:40

خصوصی
سلام غربتی جان
یک نکته ای که من تو کلاسامون شنیدم اینه که LSF باید دوباره و با دقت بیشتر برای ایران از نظر لرزه ای قوانینش بررسی بشه. چون آیین نامه های موجود برای طراحی اکثرن مال کشورهای با لرزه خیزی کم هست. البته من میدونم مثلا تو نیوزلند استفاده از LSF خیلی رایج هست با اینکه کشور لرزه خیزی هست. حالا دقیقا چه آیین نامه ها و استانداردهایی باید رعایت بشه نمیدونم.

طراحی LSF توی ایران بیشتر از یه ذره باید بررسی بشه. نمی دونی چه چیزهایی به عنوان سازه سبک می فروشند. ما بیشتر با آیین نامه های wood frame که خیلی سفت و سخت تره سازه های lsf رو طراحی می کنیم. دکتر چوبکی توی طراح های LSF مشهوره. وقتی سایر LSF کارها نقشه هاشو می بینند همشون می دونند دکتر چوبکیه. میگن کارش امضا داره و همه می فهمند که طراح چوبکیه.

م؛ط چهارشنبه 15 آبان 1392 ساعت 23:22

یه چندتا سوال دارم مهندس این lsf مخفف چه کلمه ایه؟درکل جنسش چیه؟سیم کشی برقش خیلی جالبه کلا از این تمیزکاری ها در ساختمان سازی خیلی خوشم میاد تر و تمیز؛یه مدرسه اینجا ساختند میگن دیوارهاش پیش ساخته است البته من موقع ساخت و ساز ندیدمش کاملش رو دیدم به نظرت آیا همچین چیزی هست و همون کار شماست؟

LIGHT STEEL FRAMING
دیوار پیش ساخته هم هست. ولی کار ما فرق می کنه.

اولین پست فنی رو بخون با عنوان اضافه اشکوب اسمشو نیار

http://pishsakhtesazeqorbati.blogsky.com/1392/05/22/post-49/%DB%8C%DA%A9-%D9%BE%D8%B3%D8%AA-%D9%81%D9%86%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D8%A8%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D9%86-%DA%86%D9%82%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%854

مریم پنج‌شنبه 16 آبان 1392 ساعت 00:13

ممنون غربتی جان یه چیزایی یادگرفتیم

خدارو شکر

پدرام پنج‌شنبه 16 آبان 1392 ساعت 08:31

جالب بود
ممنون

آسمانه جمعه 17 آبان 1392 ساعت 10:28 http://asemaneh2007.blogfa.com

قبل از اینکه وبلاگ شما رو ببینم فکر نمیکردم تو ایران هم خونه های پیش ساخته کار بشه
خیلی جالب و قشنگ بود

ََAfshin سه‌شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 14:38 http://http://omranrohnezhad.blogfa.com/?p=1

ممنون از مطالبتان.http://omranrohnezhad.blogfa.com/?p=1

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد