پست فنی_سوال و جواب

سلام


هر سوالی در مورد نحوه ساخت، شکل و قیافه یا هرچیزی در مورد کار ما به ذهنتون می رسه ازم بپرسید. به نظرم با توجه به نظراتی که اومده، موقع بدی نیست که یه پست اینجوری بذارم.


اصلا" فکر نکنید که سوالی که می پرسید، عجیبه یا اینکه ممکنه به نظر کس دیگه ای غیرحرفه ای بیاد. اتفاقا" بیشتر مواقع این جور سوالها، سوال خیلی هاست و در ضمن بعضیهاشون کار علمی خیلی زیادی می خواد برای جواب دادنش.


 

 


اینجا یه چندتا از سوال جوابهایی که رد و بدل شده را می ذارم. با عرض معذرت چون سوال جوابها در متن نظرات بوده و با همون ادبیات غربتی وار انجام شده، یه مقداری رسمی نیستند.


سلام
واقعا دلم خواست یه رستوران بزنما، خیلی قشنگ کار شده.
شما نمونه کارای آشپزخونه هم دارید؟
و در ضمن آیا تو این مملکت میشه آپارتمان هم پیش ساخته ساخت؟
مثلا یه سه طبقه 6 واحدی؟
لطفا مراحل کار رو توضیح بدید


سلام م،
ممنون(کلی ذوق کردم). آشپزخونه چون کار روتینیه روم به دیوار عکس ازش ندارم.
البته که میشه ساخت. مرکز تحقیقات مسکن در این روش بدون نیاز به مصالح خاصی تاییدیه ساخت وساز داده که در مدارک داخل سایتشون هم هست و ما همچین کار شاقی نمی کنیم ولی آیا به صرفه هست یا نه مساله دیگری است.
عزیز دل برادر نمی تونم در جواب چیز زیادی بنویسم. بعدا" یک پست اضافه می کنم.
حتی در مسکن مهر هم آپارتمانهای چوبی با نمای سیمانی ساخته شده و بیش از 70بلوک 3 طبقه 6 واحدی تحویل شده.
اگر مایل بودید email بگذارید، توضیح بیشتری بدم یا صبر کنید تا یک پست مجزا بگذارم




سلام

الان این سازه چند در میاد؟

یه ویلای دو طبقه با 110 متر زیربنا رو کامل چند در میارین؟


الان از متری 1100 پایین تر در نمیاد. سازه رو هم فقط بخوای حساب کنی، باید طرح معماری داشته باشی. سازه خالی به طور سردستی متری 300 درمیاد. نمی تونم دقیق بگم!
سلام
این سازه ها در مقابل طوفان، سیل، زلزله و گردباد مقاومند؟
پسسسسسسسسسسس چی؟
سازه ای که مردم توش زندگی یا کار می کنند باید تمام استاندارها رو پاس کنه وگرنه مرکز تحقیقات مسکن اجازه استفاده نمی ده.
تازه رفتار سازه ای این نوع ساخت وساز قابل پیش بینی تر و حساب شده تره. شما در ساخت و ساز معمولی نمی تونی روش خراب شدن سازه رو پیش بینی کنی ولی در این روش، روش خراب شدن هم طراحی می شه که در وقت بحران، افراد زنده بیان بیرون نه اینکه یه دیوار بتونی 1000 کیلویی یا بلوک 100 کیلویی از سقف، ملتو، گوشت کوبیده کنه!
!



خیلی جالب بود کمی هم از هزینه اش بگو مثلا هزینه ای سالن چقدر تمام شده و دیگه اینکه ایا شهرداری به راحتی اجازه می ده به یک ساختمان یه طبقه اضافه کرد

هزینه ها مربوط به سالهای گذشته است و الان رویایی محسوب می شه. یه زمانی با 600 هزار تومن برای هر متر مربع می شد ولی الان کمتر از یک میلیون نمی شه (این رو در نظر بگیرید که هزینه ساخت در تهران با ساخت وساز معمولی کمتر از 920 هزار تومن نیست ولی این هزینه در 9 ماه یا یکسال مصرف میشه نه 50-60 روز)
شهرداری هم چیزیه که ما واردش نمی شیم با خریداره. بسته به تراکم موجود یا طرح هادی منطقه یا طرح شهرسازی بعضی جاها راحت بعضی جاها سخت یا اصلا" مجوز نمی دهند.
کلا" کار ما برای خلاف سازها جذابه. چون می سازند، بعد میرند کمیسیون ماده 100 و جریمه می دهند و پایان کار می گیردند!
الآن در آپارتمانها که حیاط ندارند افراد روی پشت بام آلاچیق درست می کنند و وسایل بازی کودکان و تاب و سرسره قرار می دهند و عصرها می روند چای و عصرانه می خورند و ساخت خرپشته و انباری کوچک برای قرار دادن وسایل اضافی و نصب کولر آبی و ... ، پشت بام این ساختمانهای پیش ساخته برای ساخت آلاچیق و استفاده ورزشی و تفریحی ساکنین کارآمدی و مقاومت و استقامت کافی دارد؟ مخصوصاً اگر عمارت پیش ساخته بصورت اشکوب و اضافه شده بر ساختمان کلنگی و دست دوم باشد، چون ظاهراً همه بصورت شیب دار است؟
اگر خودمان علاقمند باشیم که خانه مان را طبق سلیقه خودمان نقشه ریزی کنیم باید بعداً بدهیم یک معمار ، فنی بودن نقشه خانه مان را تأیید کند؟ مقصودم این است که مثلاً من که هیچ تجربه و تحصیلاتی از نقشه خانه ندارم طبق علاقمندی خودم، خانه خودم را طراحی کنم و مکان اطاقها و آشپزخانه و سرویس بهداشتی را طبق سلیقه خودم معین کنم، این نقشه دستی را که روی کاغذ با خودکار با دست کشیده ام برای شما قابل قبول و اجرا است؟ حتی ببرم پیس مهندس معمار او قبول می کند یا همه را بهم می زند و طبق سلیقه خودش می کشد؟
اگر پستهای قبلی رو بخونید در توضیحات اومده که محدودیتی در نوع سقف وجود نداره. این دو تا مثالی که دیدید، هر دوتا اداری، آموزشی هستند و برای اینکه مقرون به صرفه باشند از سقف شیب دار استفاده کرده اند.
آقاجان، خانه دست دوم یعنی چی؟ اصطلاح جالبی بود(یادم باشه یه پست بذارم راجع بهش، یه خاطره خنده دار دارم راجع بهش)


چرا مهندس معمار،پس ما هویجیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
هر طرح معماری که مشتری بخواد قابل اجراست. فقط طرح باید طبق استانداردهای معماری، عمرانی، قیچی بخوره و اصلاح بشه. شاید هم طرح شما احتیاجی به اصلاح شدن نداشته باشه. آخه باید در نظر گرفت که چه وزنی روی چه دهنه ای قرار می گیره یا دیوار زیری حمال هست یا نه یا خیلی فرضهای دیگر.
ولی در کل خود ما این مشاوره را انجام می دهیم و لازم نیست به کس دیگری مراجعه کنید.



سلام
شما مشارکت هم میکنید؟
مثلا ساخت از شما زمین از ما؟
یله، چرا که نه. در مورد چند و چونش باید ببینیم که زمین کجاست و باقی مطالب.
این ساختمانهای پیش ساخته بحث انتقال صدا در آنها چطور است؟ متأسفانه در آپارتمانها ، حرف زدن بسیار آهسته هم کاملاً به همسایگان خانه یا افراد بیرون خانه و راهرو منتقل می شود، در این ساختمانها بین دو اطاق عایق ضد صدا وجود دارد؟ یا مثل این آپارتمانها است؟(همچنین انتقال صدا بین اطاق گلاب بروتون و اطاقهای دیگر وجود دارد یا عایق کاری ضد صدا است؟)
انتقال گرما و سرما چطور؟ می دانیم که ساختمانهای کاه گلی قدیمی تا حدودی مخصوصاً در زیر زمین شان گرما قابل تحمل بود و کمتر به وسایل سرمایشی احتیاج می شد مخصوصاً در زیر زمین شان که با بادگیر کاملاً مشکل شان حل می شد و در برابر گرمای تابستان عایق بودند (شاید به علت قطر بالای دیوارهای گلی آنها بود که بسیار قطور بودند) این ساختمانهای پیش ساخته نیاز قطعی و همزمان به کولر گازی و آبی و پنکه و ... دارند مثل ساختمانها معمولی فعلی ما یا مثل ساختمانهای قدیمی و قطور کاه گلی در برابر گرمای تابستان تا حدودی عایق هستند؟
تنها سازه هایی که مبحث نوزده رو بطور صد در صد و بدون اقماض پاس می کنند. چه از نظر گرما و سرما، چه از نظر سر وصدا و چه از نظر آتش سوزی.
سیستم گرمایش و سرمایششون باید در نظر گرفته شود ولی خوب به دلیل عایق بودن، اتلاف انرژی بالایی ندارند. به عنوان مثال ویلای 50 متری در کردان در فصل زمستان طبق ادعای مشتری، با یک بخاری برقی المنتی گرم شده و گرم باقی مانده!

این ویلاهایی که دو طبقه هستند (یعنی دو طبقه روی زمین هستند) زیرزمین هم دارند؟ (یعنی الان یک ساختمان چهارواحدی در واقع چهار واحد روی زمین است که طبقه همکف آن پارکینگ بوده و زیر زمین هم دارد یعنی کل طبقات می شود شش طبقه چهار خانه بعلاوه یک پارکینگ و یک زیرزمین) الان چنین سازه ای بصورت پیش ساخته هم موجود است؟ سه طبقه چی؟ (یعنی یک زیرزمین یک همکف پارکینک و دو واحد مسکونی بالای آن) اصولاً ساخت این خانه ها را که آپارتمانی هستند را بصورت پیش ساخته پیشنهاد می دهید؟زیرا خودتان هم گفته اید که ویلاساز هستنید نه آپارتمان ساز
زیرزمین و فونداسیون باید متصل به زمین باشند، بنابراین نمی توان آنها را بصورت اقتصادی (تاکیدم روی اقتصادی است) تولید کرد. در این نوع ساختمانها را می توان پارکینگ و پیلوت را بصورت معمول ساخت و سایر طبقات را بصورت پیش ساخته. منظور از طبقات در این تکنیک، طبقات روی زمین است.
لطفا" برایم email یا شماره تماس بگذارید تا بهتر توضیح بدهم.
تکنیک های ترکیبی برای سرعت در ساخت و ساز وجود دارد، مانند ترکیب اسکلت فلزی یا بتونی با سازه های سبک lsf و دیوارهای پیش ساخته.
به شخصه، به دلیل نوع طراحی و نظارت دقیق ساخت این نوع ساخت و ساز را ترجیح می دهم ولی آیا اقتصادی هم تمام می شود، باید مورد به مورد سیستم پیش ساخته و ساخت معمولی مقایسه شود تا سرمایه گذار بتواند تصمیم بگیرد و نمی توان مشخص گفت در هر مورد کدام روش اقتصادی تر است.



برای مطالعه بیشتر در مورد شغل تان در صورت امکان منابعی معرفی کنید، مطالب مندرج در وبلاگتان توضیح کاملی نداده است، اولین سؤالم این است که برای طبقه دوم ساختمان های کلنگی که شاید ستون و پایه مناسبی برای ساخت طبقه دوم نداشته باشند یا برخی ساختمانهای بیست ساله که معلوم نیست آیا پایه مناسبی جهت طبقه دوم دارند آیا می توان از پیش ساخته استفاده کرد؟ اگر بله مسأله فوندانسیون را چگونه حل می کنید؟ اگر این ساختمان در شهرستان ها تقریباً نزدیک به تهران باشد (مثلاً دو ساعت و نیم فاصله) امکان سفارش هست؟
در مورد طبقات اضافی یا چیزی که ما به آن اضافه اشکوب می گوییم، تکنیک هایی وجود دارد. که چیزی شبیه کلاسی است که در بهارستان ساخته ایم.
در مورد اضافه بنا باید بنای اولیه بازدید بشه، نوع فونداسیون و اسکلت بنای قبلی مشخص بشه. شاید در برخی جاها باید سقف شکافته بشه و ستونهایی برای تقویت سازه زیرین نصب بشه. به هر حال برای هر کاری در حال حاضر راه حلی وجود دارد.
مسافت در سفارش تاثیری ندارد. مشتری سر چشم ما جا دارد!
email بکذارید تا شماره تماس برایتان ارسال شود.



سلام می بخشید من می خواستم اطلاعات بیشتری راجع بع این کارتون داشته باشم و اینکه ایا شهرستان هم می رید یا نه؟چون یکی از اشناهای ما می خواد کاری رو شروع کنه من می خوام اگر این براش مناسبه براش اطلاعات جمع کنم
لطفا" email بگذارید. تکنیک پیش ساخته برای اینه که از جامون تکون نخوریم. فقط 2-3 بار میریم سر زمین یه بار برای بازدید اولیه، یه بار برای اینکه فونداسیونو چک کنیم یه بار هم برای نصب. این روش برای همه خوبه.



اگر این ساختمان را بیرون توی خیابون می ساختید در مقابل دزدها مقاوم بود؟ یعنی اگر دزدها بخواهند دبوار را بشکافند و وارد شوند ظاهراً با یک قیجی آهن بر در مدت چند دقیقه کار تمام است البته هنگام قیجی ورق هم بدون تولید سروصدا کار انجام می شود


یه سوال؟ آهن کجای کار بود شما دیدید؟ اگر منظورتون frame کاره
شما بین دوتا ستون فلزی ساختمان معمولی چی دارید؟ بجز یک سری آجر؟؟ شما آجر رو با چی بر روی هم سوار می کنید؟ ملات. شما با یک کلید در عرض یک ساعت می تونید یه سوراخ 50 سانتی روی دیوار معمولی ایجاد کنید (این تجربه دبیرستانه منه، نگید نه). بعدش در خونه معمولی از سمت داخل گچ کار میاد رو دیوارو گچ می زنه و بعد هم رنگ، نمای بیرون هم یا کامپوزیته یا سنگ یا سیمان.
این ساختمونها توسط مصالح خشک به اصطلاح brace می شن، بعد از چند لایه عایق و فایر استاپ گذاشته می شه و از داخل ورق گچی که کار گچکارو می کنه و بیرون هم اینجا از ورق سمنت بورد استفاده شده که کار نمای سیمانی رو می کنه.
من در ساختمان معمولی با یه کلید سوراخ به قطر 50 سانتمیتردرست کردم. ولی برای سوراخ کردن این دیوارها، احتیاج به مدلهای مختلف اره با تیغهای مختلف و هوابرش و چکش خاص دارید. خوب اگر بخوان اینهارو با هم یه جایی ببرند برای خراب کردن احتیاج به یه وانت برای حمل و برق 3 فاز دارند. یه پست باید بذارم در مورد مصالح خشک تا ترس مردم از اونا بریزه و تفاوتشونو با مصالح سنتی بگم
.
سلام

سوال اول من اینه که نمای چوب در مقابل باد و بارون و هوای آلوده و احتمالا اسیدی تهران مقاومت داره؟

دوم اینکه هر بست مربعی شمسه هشت چند درمیاد؟
در مورد باد و بارون و جانورها از طریق خشک کردن طبیعی و یا دستگاه خشک کن رطوبت چوب رو متعادل می کنند تا تبادل رطوبتی چوب رو با محیط کنترل کنند بعد چوب رو در مواد شیمیایی می خوابونند تا آوندهاش به نوعی بسته بشه (اسم علمیش ترمووود هستش)، قدیمها این کارو با پهن انجام می دادند، مثلا" چوب رو در میون پهن زیر زمین چال می کردند تا در مقابل همه اینها مقاوم بشه (مثالش خونه های تمام چوبی قدیمی رشت و تالشه که به این روشها، چوبهاش عمل آوری شده و در باد و بارون وزلزله های شدید شمال تاب آورده)و در مورد باران های اسیدی نمی تونم جواب بدم از دکتر چوبکی می پرسم . میام میگم.

در مورد قیمت : چون چیزی نیست که تولید هر روز ما باشه و براساس طرح ازش استفاده می کنیم و بر اساس طرح مقدار چوب و میزان ساعتی که روش کار میشه قیمت تعیین میشه. در مورد سازه چون تولید صنعتیه سریع میشه جواب داد ولی کار استادکاری واقعا" قیمت دادنش سخته. ولی بازم می پرسم، محدودشو میگم.
بعد نوشت :متری 500 هزار، دونه ای 250 هزار



پ.ن بی ربط: شما که دستت تو کاره می تونی بگی ساخت یه ویلای مثلاً 100 متری(شاید حدود 500 متر جاده خاکی داره مسیرش) به طور سنتی بیشتر میصرفه یا پیش ساخته؟
مرسی
ببینید من قیمتهارو براساس تهران بهتون می دم. درتهران در ساخت و ساز آپارتمان متری960 هزار تومن قرارداد بسته میشه. می دونید آپارتمان قیمتش پایینتره یعنی شما برای 10-20 تا خونه یک سقف دارید، سقف طبقه پایین، کف طبقه بالاست، فقط دوتا نما داری و غیره.
پیش ساخته همین حدود تموم میشه الان ولی باید توجه داشته باشید که کسی که پیش ساخته انتخاب می کنه 1. پولش باید آماده باشه و همشو تقریبا" در 60 روز پرداخت کنه 2. رفت و آمد به محل پروژه براش سخت باشه و بخواد کنترل کامل داشته باشه 3. بخواد خونش باب میل خودش باشه و احیانا" بخواد زمین دیگه ای که خرید برش داره ببره بذاره اونجا4. در نظر داشته باشه بعدها خونشو سریع تغییر بده و شکلشو یا معماریشو عوض کنه
اگر این شرایطو ندارید، سنتی رو پیشنهاد می کنم. چون آروم آروم ساخته میشه و فشار اقتصادی نداره ولی در برابر مزایای مهندسی پیش ساخته و دقت عملش نمی شه مقایسه ای کرد.
پیشنهاد می کنم ترکیبی کار کنید، یعنی LSF کار کنید و پوشش های اولیه رو بزنید بعد برید روی نازک کاری به سبک سنتی کار کنید. LSF هم تکنیک سریعی هست و مثلا" 100 متر با پوشش هاش در عرض 20 روز تکمیل میشه.


سلام

آقا نئوپان برای پله مناسبه؟

نمیشکنه فورا؟
آقاجان چیزی به عنوان نحوه انتشار نیرو در مهندسی وجود داره. مثل اینکه اون کفشها هست مثل راکت بدمینتون تور توریه توی برف پاشون می کنند اهالی قطب. اگر ببینش فکر می کنی الان پاره می شه ولی باعث میشه نیروی وزن بر واحد سطح پخش بشه. هر شی علاوه بر بافتی که داره در موارد مختلفی که استفاده میشه براساس فرمی که میگیره هم عمل می کنه.
مثالش: شما یه خودکارو بذار روی ورق a4 و بلندش کن، نمی شه و ورق تحمل وزن خودکارو نداره . حالا وسط ورقو تا کن و خودکارو بذار روی خط تا و بلند کن. مفهوم فرم در متریال مشابه اینجوریه.

سوال واسم پیشامد کرده
این آلونکی که آقا پلیسای راهنمایی رانندگی توشون میشینن سرچهارراه ها ، هم کار شماست!؟
نخیر، اونا زشتند.راستی ساخت یه ویلای نقلی مثلا 60 متری چقدر در می اد. با همون قیمت برند خودتون
چه مدت زمان می بره؟ آیا به صرف هست یا نه؟
آیا در طبیعت و ارتفعات شمال جواب می ده و ...
دیگه همین
مرسی
60 متر یک طبقه در میاد و جالب نیست. توی ساخت و ساز ما از نظر اقتصادی وقتی تعداد طبقات بالا میره ، صرفه کار معلوم میشه. یه مدل 75 متری داریم دو طبقه، دو خوابه با 3 تا سرویس. یعنی 3 تا اکیپ یا خانواده بدون مزاحمت برای هم می تونند توش اقامت کنند.
متری 1 تومن اگر نخواهید خیلی تجملی بشه (مثلا" نماهای چوبی زیادی توش باشه)درمیاد. اتفاقا" تنها سازه هایی هستند که تمام قوانین ملی (برای ساخته ما، قوانین آمریکا و ژاپن) رو جواب میده. یه ویلا 60 توی کردان داریم با یه بخری برقی تمام ویلا رو گرم می کنند چون کاملا" عایق صوت و حرارته.
اگر مشکلات حمل و نقل نداشته باشیم، 2 ماهه می شه جمعش کرد. بستگی به بارندگی هم نداره، چون ما کارمون گل و شل نداره که سرما یا بارون روش تاثیر بذاره.
البته خریدار باید محوطه رو بسازه چون گل و شل اطراف کار مارو کثیف و کند می کنه. برعکس ساخت و ساز معمولی که اول خونه رو می سازند بعد محوطه رو، توی روش ما اول باید محوطه یا حداقل مسیر کار ما ساخته بشه.
از نظر من به صرفه است. در حال حاضر در منطقه به صورت بلوک و ساخت و سازی که هیچیش معلوم نیست، متری 550-600 تومن تموم میشه. اگر بخواید دو طبقه داشته باشید حداقل در 70 متر 20 میلیون هزینه شناژ بندی فونداسیون اضافه میشه که همینجوری متری 300 هزار تومن قیمت ساخت بالا میره و به 900 تومن میرسه.
به جرات میگم که کیفیت ساختشون هم اصلا" به سازه های ما نمی رسه. در 2 هفته گذشته برای تحویل کار، ما در یه ویلای بسیار لوکس بودیم، با شومینه، بخاری و A/Cنتونستیم گرم بشیم، هنوز هم سرمای شدید شروع نشده!!!!!!!!!!!!




واحد 70 متری در دوطبقه می‌شه 140 متر و به عبارتی 140 میلیون هزینه ساخت داره برای ما؟
هر چند همسر من خودش دستش تو کاره و می خواد با بلوک و سیمان بسازه.
نمی دونم چقدر هزینه‌اش می‌شه.
ولی من خونه‌هایی که شما می‌گید را دوست دارم. شبیه کارت پستال‌ها در می اد.
تجربه ثابت کرده که در این موارد بذاریم خانواده تکلیفشو با خودش مشخص کنه. اگر آقای همسر خودشون می تونند بسازند، دخالت نکنید و بذارید کارشونو بکنند.
منظورم 70 متر در دو طبقه بود یعنی 70 میلیون.
ولی راست میگید خونه هامون عین کارت پستال میشه در عین حال خیلی کیفیت داره و مزایای دیگه که بعدا" باید یه پست بذارم در موردش. با ساخت و ساز معمولی مطمئنا" از 50 تومن کمتر نمی شه مگر اینکه بخواید از سر و ته خونه ای که خودتون توش میرید بزنید!
ویلاهای ما برای 365 روز اقامت ساخته می شن نه مثل چیزی که الان معموله و افراد سطح توقعاتشونو پایین میارن و با سردی یا گرمی ویلا در مدتی که توش در حال تفریح هستند، می سازند.



سلام غربتی
من رفتم و کمی در باب این خانه ها با همسر صحبت کردم.
بهم گفت می‌دونه اینا چهجوری درست می‌شه. گفت بهش می‌گن LSF یا ESF نمی أونم کدوم درسته؟ گفت تو کارخونه ساخته می‌شن و در پلان نصب می‌شن.
گفت این سازه ها نماهای خیلی خوشگلی می دن ولی فضاهای داخلی را می‌کشن. یعنی انگار فضاهای داخلی را پرت در می آرن.
گفتم طراحی سرمایش و گرمایشی آن علمی است و به صرفه... گفت من خودم واردترم
گفت: اونهایی که ازش استفاده کردند خیلی راضی نیستند.
در مورد قیمت هم گفت: من خودم خیلی ارزونتر از اینا می ـونم ویلا را در بیارم.
اوکی. ممنون که مطرح کردید.
ولی کسایی که از ما خریدند راضی هستند چون فضای پرت ندارند و نشانه اش هم اینه که خودشون در یک جای دیگه یا یکی از اقوامشون دوباره از ما خرید کرده.
همون اصلی که گفتم یا اصلا" از اول با ما کار نمی کنند یا بعدش فقط از ما کار می خواند.

نظرات 8 + ارسال نظر
م؛ط پنج‌شنبه 16 آبان 1392 ساعت 01:15

آخی دلم برای این پست سوخت کامنت نداشت گفتم یه کامنت بذارم؛آخی نازی نازی گریه نکن پست گلم

شیرین امیری پنج‌شنبه 16 آبان 1392 ساعت 17:17

خیلی ببخشیدا بیسوادیه دیگه.
اونوقت این خونه ها ممکنه روزی غذای خوبی واسه موریانه ها بشن؟
یا واسه اونم فکری شده؟

اگر موریانه ها آهن یا گچ می خورند که آره اگر هم رژیم غذاییشون با رزین ها و مواد نفتی تطبیق پیدا کرده، باز هم آره. توجه داشته باشید که مصالحی که در این خونه ها استفاده میشه با خونه های معمولی فرقی نمی کنه فقط در کارخونه و با دقت بالایی تولید میشه می شه و بعد با همون دقت در خونه نصب میشه.
در مورد ورق osb در یه پست توضیح دادم که رزین کاری می شه. می دونید ورق osb از کجا وارد صنعت ساختمان شده ؟ از هواپیما سازی، تمام هواپیماها در ساخت و سازشون از ورق osb در کلاسهای مختلف استفاده شده.
بیشتر از موریانه باید به فکر میکروارگانیزمها بود توی خونه. اگر اونها شروع به وارد شدن بکنند کل خونه تحت تاثیر قرار می گیره. ابن کارو هم از طریق رزین ها، عایقهای پلاستیکی و زینک و گالوانیزه کردن انجام داد.

13 شنبه 17 اسفند 1392 ساعت 16:30

سلام یه سوال

یه خونه ی 50 متریه ساده با این سازه ها میتونین بگین تقریبا چقد درمیاد؟

ممنون میشم جواب بدین مرسی

متری 900 تا 1100 یعنی کمتر از 55 میلیون ولی خانه لوکسی خواهد بود و ساده نخواهد بود.

آرتین یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 19:43

سلام میخواستم بپرسم برای یک زمین 275 متری در شهرری مجوز چند طبقه و چند واحدی داده میشه و قیمت دقیق زمین یا آپارتمان را در یک محله از تهران را از چه سایتی میتوان فهمید؟

سلام
همه موارد بستگی به طرح شهرسازی دارد. با سند ملک برید شهرداری منطقه یک واحدی دارند برای جواب دادن به اینجور سوالها. به تفکیک حتی برای ملک شما می گویند چند متر و چه جوری برنامه ریزی شده.

ترابی از شاهرود دوشنبه 25 آبان 1394 ساعت 22:25

سلام توضیحات خیلی عالی بود فقط بگید برای راه پله طبقه دوم چه میکنید وایا میتوان سقف رو شیرونی نریزم وایا داخل ساختمان به دلخواه خودمون طراحی میشه وایا میتوان دیوار داخل رو گچ بزنیم

همه کار می توانید بکنید. راه پله را هم یا از داخل سقف را می شکافیم یا از بیرون بر اساس نظر مشتری می گذاریم

حسن شنبه 19 دی 1394 ساعت 20:56

سلام میخواستیم بدونم قیمت هر متر ویلا دوبی کامل چند در میاد؟؟

با این شرایط نمی توان جواب داد. چون بستگی به نوع پوشش هایی که انتخاب می کنید. دسترسی محلی، جواز داشتن یا نداشت دارد ولی کمتر از 1200 نخواهد بود.

امید جمعه 29 مرداد 1395 ساعت 22:53

سلام ممنون از توضیحات خوبتون.
من متوجه شدم باید زیر زمین رو به صورت سنتی و با فونداسیون بسازم ولی اگه بخوام دوطبقه در اندازه جمعا 100 متر بالای این زیر زمین داشته باشم محاسبات وزن این سازه های پیش ساخته باید مثل سازه های سنتی باشه یعنی باید ستونهای زیرزمین همان تحمل وزن دو طبقه معمولی را داشته باشن یا نه چون این سازه های پیش ساخته سبک ترن؟ اگه میشه بگید برای دوطبقه 100 متر چه میزان وزن رو باید تحمل کند؟

پیام جمعه 5 خرداد 1396 ساعت 21:51

سلام
یک قطعه زمین در منطقه اى ییلاقى دارم،خارج از بافت روستا هست و بخشدارى مجوز ساخت ویلا رو نمیده،میخواستم بدونم ویلاهاى پیش ساخته هم مجوز بخشدارى یا شهردارى نیاز دارند یا خیر؟و شرایط گرفتن مجوز ساختشان به چه شکلى می باشد
با تشکر

هرگونه ساخت و ساز نیاز به مجوز دارد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد