دیدی بلد نیستی، حالا کو تا بهمن!

یکی از همکارای ماست که وبلاگ منو می خونه. این پست تقریبا" برای ایشونه و یه جور کری و همچنین آموزش برای ایشون محسوب میشه.


 

 


می دونید من سواد ساختمون یا طراحی یا هرچی مربوط به اون میشه رو ندارم و به شوخی چند بار در جواب commentاستادجان که از پست های فنی تعریف کردند توضیح دادم که خودم هم از نوشته هام چیزی نمی فهمم!!!


من صنایع خوندم و یادم میاد در دوره تحصیل یه بابایی استاد بود می گفت سخت میشه به صنایع مهندسی گفت. حالا ما بهش می گیم مهندسی ولی بین خودمون باشه ته تهش یه رشته بین رشته ایه و حلقه رابطیه که بین تموم رشته های تحصیلی می تونه باشه. معلومه که ماها جوون بودیم و جاهل. رگ گردنمون سفت می شد و توی دلمون می گفتیم، حیف خوب نمره می دی و ما هم خر نمره نمی تونیم بریم درستو حذف کنیو وگرنه در ایکی ثانیه می رفتیم درستو حذف می کردیم و در لیست تحریمی ها قرارت می دادیم. اینقدر افراد وارسته ای بودیم ما. خودمونو در بند هیچ تعلقی قرار نمی دادیم.


حالا که پا در سراشیبی پیری گذاشتم می فهمم، راست می گفته. حداقل ماهایی که از زیر دست اون اومدیم بیرون اینجوری شدیم. چیزی که بهمون یاد می داد این بود که به هیچ کاری نه نگید. فقط برید جلو و ته اطلاعاتشو در بیارید، دلیل نداره تکنیکال کارو بلد باشید و بتونید انجام بدید(اینو میرید پول میدید و می خرید) ولی باید سواد کاری رو که می کنید رو بدونید.


این بحثی که همه به هم رشته ای های ما می گن که بلاخره شما کجا چی کار میکنید؟ چون من همکلاسیهایی دارم که در از بیمارستان تا صنایع نظامی و صنایع حق مسلم ما کار می کنند و اتفاقا" همگی هم مرتبط به درسی که خونده اند.


حالا بیام سراغ کل کل خودم. این همکار ما خیلی غره بود به خودش که سالهاست در قسمت it در صنعت ما پیشتازه و قبل از همه عمل کرده. منم بهش می گفتم دلیل پیش تازیش بی عیبی کارش نیست بلکه اینه که مردم هنوز در این صنعت به فضای مجازی اطمینان ندارند و به شواهد عینی مثل نمونه کارهای قبلی افراد یا شرکتها مراجعه می کنند. از اون طرف کاری که در سایتت انجام دادی، کار حرفه ای نیست و طبق استاندارهای google در سه سوت میشه از صفحه اول حذفت کرد و تو باید یه کسی رو بیاری علاوه بر طراح وبت که یه بار استاندارهای google رو خونده باشه و اصولی بیارتت صفحه اول تا بعدش که رقابت بالا گرفت از طریق خدمات پولی و این حرفا کلیک سایتو زیاد کنی که همیشه بالا باشی.

بعدش که خیلی قضیه حیثیتی شد که غربتی خیلی کلی گویی می کنه و همش حرفه و یه راهکار عملی نداره، قرار شد من تا بهمن ماه فرصت داشته باشم بدون خرج کردن یک ریال در سرچ google در دو عبارت "پیش ساخته" و "پیش ساخته ساز" link اول باشم. خوب بنده خدا در اولین قدم خودشو فیتیله پیچ کرد چون من در عبارت توضیحی وبلاگم این کلماتو آوردم و google اولین چیزی رو که سرچ می کنه همینه. بعدش از طریق خاطره نویسی تعداد کلیک روزانه مو بالا بردم و خودمو به زور توی جاهای دیگه که بازدید روزانه شون بالاست link کردم که این چیزارو هم google سرچ میکنه و معیار بالا بودن در صفحه می ذاره. یک کار دیگه هم که کردم دنباله دار نوشتن خاطراته که باعث میشد صفحاتو به هم لینک کنم که اینم در معیارهای google لحاظ میشه و در نهایت دیروز دیدم که در عرض دو ماه من اول شده.


دری درییییییییییییییییییم.


در ضمن من از کدهای سرچ چینی که بگردید در اینترنت زیاده استفاده نکردم وگرنه در عرض یک روز link اول می شدم. اینه که میگم دلیل نداره همه، همه چیز رو بلد باشند ولی وقتی کاری رو می کنید برید ته و توی قضیه رو در بیارید. شانس آوردی من خیلی هم ته و توی قضیه رو در نیاوردم!!!

آره داداش


تازه اون عایقو من از توی همین وبلاگ پیدا کردم(این دیگه خیلی خصوصی بود)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






از اونجایی که خیلی غربتی پر طرفداری هستم. باید به سمع و نظرتون برسونم که اگر خواستید برام خصوصی بذارید یکی از این دو تا راه رو انتخاب کنید.

برام پیغام بذارید و از این منو استفاده کنید.




یا با این وسیله بهم emailبزنید. خوبی این tool اینه که می تونید emailبزنید یعنی attachment یا هرچی بخواید برام بفرستید. در مورد دکترتکتم و مهندس م.ط. هم که email منو دارید برام خواستید mail بزنید، نخواستید هم نزنید، حالا چرا داد می زنید!!!!!!!!!!!




پی نوشت : از کسایی که در مورد خواهر دکتر چوبکی پرسیده بودند و جویای احوالش بودند، ممنونم. دیروز من به عیادتش رفتم و خوب بود. امیدورام رادیو تراپی که در پیش داره خوب پیش بره و سالهای سال بدون درد و با کیفیت زندگی کنه. این دعا رو برای پدر دکتر تکتم هم دارم. یه چیزی برام عجیب بود که سلولهای سرطانی مگر چه الگوریتمی دارند که اینقدر سریع رشد می کنند، ایشون در عرض یکسال اینقدر درگیر شدند که عملشون تقریبا" با عمل تغییر جنسیت یکی بوده!!!!!!!!!!!!!

خوبیش اینه که پز میده که این مد عمل آنجلینا جولیه و نه به دلیل مریضی به خاطر مد روز بودن جراحی کرده.



نظرات 12 + ارسال نظر
بنفشه یکشنبه 31 شهریور 1392 ساعت 11:21

الان یعنی خیلی معروفی؟! منم معروف باشم خب!

من بیشتر غربتیم! 4 عکس از گیاهات بگیر بذار تو وبلاگت بشناسنت. آدم نفر دوم کنکور باشه کسی نتونه توی اینترنت پیداش کنه.
خودت تنبلی.

تکتم ( دکتر آشپز ) یکشنبه 31 شهریور 1392 ساعت 11:51

واو. بنفشه نفر دوم کنکوره یا غربتی؟ چقدر شماها با کلاسین
مارو باش که بزرگترین افتخارمون یک دعای کمیل دانشگاه رو حلوا دادن بود!!! ( همش 8 تا سینی!!! )

بنفشه.
من نفر اول غربتی های مقیم مرکز هستم.

استادجان!!! یکشنبه 31 شهریور 1392 ساعت 12:11 http://lakoojanjan.blogfa.com/

دست و هورااااااااا جهت پیروزی حق بر باطل

پ.ن: چه عالی که این خانوم روحیه اش خوبه. امیدوارم تو کمترین زمان ممکن و با کمترین دردسر حالش خوبه خوب بشه.
پ.ن ندید بدیدانه: اسم منم بود تو این پست! اسم منم بوووووود

ممنون، اصلا" یک هفته اسم شمارو می زنم روی پیشونیم وبلاگ که سهله

بنفشه یکشنبه 31 شهریور 1392 ساعت 12:36

میشه اسم استاد جان رو حذف کنی خیلی به خودت غـــــــــــره شده!
نفر چهارم بودما البته دو بهتره!

صلوات بفرستید، دعوا چیه. اصلا" برید وبلاگ تکتم یه تیکه شیرینی بخورید دهنتون شیرین بشه.

استادجان!!! یکشنبه 31 شهریور 1392 ساعت 16:30

به بنفشه جووووووونم:
به غربتی جان :
پ.ن: من رژیمم شیرینی نمی تونم بخورم! دکتر تکتم هم سرش گرمه خیلی وقته آپ نکرده

شما صلوات ختم کن آبجی

ثریا دوشنبه 1 مهر 1392 ساعت 08:30 http://uarlkd.blogfa.com/

میگم حالا این راهکارهای شما برای اول شدن در گوگل یه طرف!!! اینکه بیای اعتراف کنی چطوری به این جا رسیدی یه طرف دیگه هست ... شجاعت میخواست این اعتراف

شجاعت نیست، کل کله. تا یاد بگیره وقتی غربتی حرف می زنه، حرف رو حرف من نیاره.

ثریا دوشنبه 1 مهر 1392 ساعت 09:54 http://uarlkd.blogfa.com/

بله اینو قبول دارم که هیچکس نباید رو حرف غربتی حرفی بزنه!! و اینکه میدونی که من از همه غربتی ترم ...

منظورم اون همکارمون بود نه شما که رو حرف من حرف زده بود. شما فعلا" به فکر خرید عروسیتون باشید. وقت برای این کل کلا زیاده!

ثریا دوشنبه 1 مهر 1392 ساعت 10:41 http://uarlkd.blogfa.com/

میدونم منظورت دوست همکارت بود
کلا" این تز شما رو در مورد غربتی ها قبول دارم و منم که سر دسته غربتی ها هستم
در ضمن همه خرید ها سفارشی داره انجام میشه و نیازی به حضوز من نیست! من فقط کاتالوگ ها را نگاه میکنم و انتخاب میکنم

بازم احسنت

توت فرنگی یکشنبه 25 اسفند 1392 ساعت 18:39 http://setayeshgar58.blogfa.com/

این کد سرچ چینی که نوشتین چیه؟ تا حالا در موردش نشنیده بودم

ببین هر چیزی که هست می شه مفتیشو توی وبلاگهای چینی پیدا کرد.
این چیزایی که شرکت های کامپیوتری به من و شما می فروشند و به طور مصنوعی search میکنه و در کلماتی که می خواهی میارتت بالای گوگل، اگر واقعا" کِرم کار باشی مفتی توی وبلاگای چینی هست فقط باید چند روزی بگردی تا پیداش کنی. برادر غربتی با همین کدها کلی راه نفوذ به کتابخونه دانشگاههای آمریکا رو اونم وسط تحریم پیدا کرد.

توت فرنگی دوشنبه 26 اسفند 1392 ساعت 10:08 http://http://setayeshgar58.blogfa.com/

توضیحات مبهم بود

راستش بیشتر نمی خوام توضیح بدم.

توت فرنگی دوشنبه 26 اسفند 1392 ساعت 17:26 http://setayeshgar58.blogfa.com/

دقیقا به همین دلیل گفتم مبهم بود، چون کاملا مشخصه نمیخواستین جوری توضیح بدین کسی متوجه بشه

فکر کردین الکی به خودم می گم غربتی؟

توت فرنگی دوشنبه 26 اسفند 1392 ساعت 21:34 http://setayeshgar58.blogfa.com/

نه اتفاقا کاملا به جا و برازندست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد