سرگرمی های کارگاهی یا دکتر چوبکی نگو بلا بگوی 4- ورودی هتل شهریار تبریز

الان افتادم روی دور تعریف از دکتر چوبکی. نخ سوزن که امروز مصادف با سالروز گهربار تولد ایشان می باشد و من این پست رو همینجوری (زگیل دربیاره هرکی شک کنه) و نه بخاطر پاچه خاری می نویسم.

 

 

سال 90 بهمن ماه بود که قرار شد در ورودی سالن زرین هتل شهریار تبریز رو با چوبهای ماسیف شده تغییر بدن. خودشون چوبها رو خریدند و با واسطه ما رو پیدا کردند تا براشون اجرا کنیم. این چوبها به نسبت سایر محصولات بازار خیلی گرون هستند و نمی شه نجارهای معمولی باهاش کار کنند.

من این طرز فکر رو توی آذری ها زیاد دیدم. هرچه ماده اولیه گرونتر باشه دنبال استادکار گرونتری برای اجراش می گردند. استدلالشون هم اینه که 1. تبحر استادکار هرچه بیشتر، دستمزدش هم بیشتر و احتمال خراب کردن ماده اولیه کمتر 2. اگر هم ماده اولیه خراب شد دستمزد طرف اینقدر هست که بشه ازش خسارت گرفت.


یه خاطره جالب برای ما و عذاب آور برای دکتر چوبکی هم در این دوره اتفاق افتاد که بعدا" می نویسم.


در اصلی اینجوری بود. می خواستند درهای شیشه ای رو بردارند و در چوبی بذارن و طبق پیشنهاد دکتر چوبکی چون بیشتر مواقع در این سالن عروسی برگذار می شه، دوطرف در ورودی اتاق رخت کن با آینه گذاشته شد.




اولش قاب چوبی گذاشتیم. طبق معمول از ورق OSB عشق دکتر چوبکی استفاده شد. می تونید نوشته های روی ورقها رو ببینید که توی این پست راجع بهش توضیح دادم.



اینم نمای داخلیش



از این به بعد نمای اصلی رو کار کردیم که از جنس ماسیف پانل چوب اصل هستند. این پانل ها که در هتل کار شد چوب ترکیبی هستند. یعنی هر تکه از چوب که بصورت نواری در عکس می بینید از چوب یه نوع درخته. به نظر من بعد از پانلهایی که کامل از جنس چوب درخت گردو هستند، پانلهای ترکیبی از همه قشنگ ترند.



اینم بیرونش بدون در


بازم بیرونش با نصب درها، قسمتهایی که رنگش فرق می کنه از چوب ساپلیه که باهاش اون چرخ آبی رو ساختیم.



اینم نمای داخلیش که می تونید رختکن هارو ببینید.



الان بگم که عکسها ما قبل از رگلاژ درهاست برای همین نور از درزها رد شده.




کلا" 3 روز کار شد . قیمتشم شرمنده نمی تونم بگم.

نظرات 16 + ارسال نظر
mt چهارشنبه 20 شهریور 1392 ساعت 10:43

اولم؟

بعععععععععععععععععععله

ثریا چهارشنبه 20 شهریور 1392 ساعت 10:48

دیدی گفتم ذوق زده میشی هر کی به غیر از من اول بشه

شما شدی عین مایکل شوماخر که هی توی فرمول یک اول میشد، مزه مسابقاتو از بین می برد.
بذار بقیه اول بشن تنوعی ایجاد بشه. بعدش شما از پذیرفتن جایزه وبلاگ انصراف دادی، باید برای بقیه این حقو قایل بشم .

ط¨ظ†ظپط´ظ‡ چهارشنبه 20 شهریور 1392 ساعت 10:54


چه جالب شده
نمیشه عکس خودتم بذاری؟

عکس خودمو بذارم خواننده هامو از دست میدم

بنفشه چهارشنبه 20 شهریور 1392 ساعت 10:54

اون نظر من بودا!

ثریا چهارشنبه 20 شهریور 1392 ساعت 10:55

خوب چیکار کنم نمیتونم استعدادم رو در اول شدنم نادیده بگیرم!!
الان یعنی اون کادو خوشگله برای mt همون یک دست دندان مصنوعی هستش هه هه هه

ثریا چهارشنبه 20 شهریور 1392 ساعت 11:02

رفتم وب آمنه شرح ماوقع کنم نبود!
از یکی شدید دلگیر شده رفته
آمنه جون اگه اینجا اومدی پیام بذار برامون!

ثریا چهارشنبه 20 شهریور 1392 ساعت 11:07

تولد دکتر چوبین مبااااااااااااااااااارک
خوشگل بودن مثل هیمشه
میگم استاد جان اگه بخوای یه ویلای چوبی به مساحت 100 متر درست کنی چقدر درمیاد؟

الان اصلا" راجع به چوب نمی شه صحبت کرد اینقدر گرون درمیاد. اگر تمام چوب باشه متری 6 تومن کمتر درنمیاد، مدت زمانش هم زیاد میشه چون باید نجار ماهر کار کنه و نجارها خیلی بدقولند. میشه معمولی کار کرد نماشو چوبی زد از داخل و خارج اونجوری به صرفه تر میشه، ویلای معمولی از متری 1 تومن شروع میشه اگر نماهاشو تمام چوب کار کنی 1500 به بالا.
در ضمن دکتر چوبکی نه چوبین.

آمنه چهارشنبه 20 شهریور 1392 ساعت 11:19 http://gozashteha60.blogfa.com/

سلام ثریا جان.اومدم.ولی کلا شاید این یه هفته رو کمتر بیام.یه دوستی مورد عنایت قرارم داد.دلم گرفت بیخیال.
سلام بر غربتی خان.و تولدشون مبارک.

ثریا چهارشنبه 20 شهریور 1392 ساعت 11:19

ممنون بابت توضیحاتت در مورد ویلا
فامیلی واقعیش چوبکی هستش!
اگه نیستش خو من میخوام چوبین صداش کنم

نخیر ولی اسمش اینجا چوبکیه. باید چوبکی صداش کنید. زوریه.

آمنه چهارشنبه 20 شهریور 1392 ساعت 11:30 http://gozashteha60.blogfa.com/

حالا فهمیدم چی نوشته بودی.نوشته بودی رو همیم.
ثریا الان گفت کلی خندیدم.

نخیر تکذیب می کنم.
استکبار وبلاگ منو هک کرده بود و اینو نوشته بود.

ثریا چهارشنبه 20 شهریور 1392 ساعت 11:33

باشه حالا که گفتیه زوریه چوبکی صداش میکنیم
ببین من چه آدم حرف گوش کن خوبیم

آفرین

ثریا چهارشنبه 20 شهریور 1392 ساعت 11:47

آمنه عزیزم همه چی از قبل تکذیب شده هست
از اسرائیل اومدن یه لحظه وبلاگش رو هک کردن!
ولی غربتی جان بر کف و سرباز گمانم تسلیم دشمن نشد و وبلاگش رو پس گرفت

حنگ سختی بود ولی بلاخره وبلاگمو از چنگال استکبار نجات دادم.

آمنه چهارشنبه 20 شهریور 1392 ساعت 11:58 http://gozashteha60.blogfa.com/

جدی دارم کم کم فکر میکنم دعا چیز خوبیه.گاهی وقت ها بعضیا رو شفا میده.مثلا اونایی که دچار توهمیسم شدن.(مدیونی فکر کنی با قصد و غرض گفتم و منظورم ثریا و غربتیه)

ثریا چهارشنبه 20 شهریور 1392 ساعت 12:53

باور کن دچار توهم نشدیم آمنه جون
ولی خوشحال میشیم مورد دعا قرار بگیریم
از دوست هر چه رسد نکوست

تکتم ( دکتر آشپز ) چهارشنبه 20 شهریور 1392 ساعت 19:11

آمنه جون به دل نگیر دوروزه من روهم عنایت می فرمایند همین غربتی شاهده

کم کم دارم شک می کنم که ایراد از منه.

تکتم ( دکتر آشپز ) چهارشنبه 20 شهریور 1392 ساعت 19:12

راستی من با اونی که گفتی اگر ملت عکستو ببینن خواننده هاتو از دست میدی کاملا موافقم! علتش روهم خودمون دوتا میدونیم

خیلی بدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد