از این شاخه به اون شاخه یا سازه خشک LSF4-اضافه اشکوب داخلی

اولش این بود. اینم یک قسمتی از همون جای قبلی که نمی تونم بگم (دقت کردید برای خودم دکون باز کردم با این secret بازیا!) اونجا همه قسمتها سقف 6 متری دارند و میشه راحت دوطبقه اش کرد. خوب اداره دولتی هم هست و نوه دایی این یکی و داماد اون یکی وقتی درسش تموم میشه باید بره سرکار یا نه؟ اینجا هم جایی نیست که من و شما بریم توش کار کنیم. پس همونا باید برن سرکار. اولش فقط درد میز و صندلیه ولی کم کم می بینن هرچی هم مهربون می شینند جا نمی شند. برای همین گفتند که سالنشونو دو طبقه کنیم و اتاق از توش در بیاریم بجای پارتیشن.



 

 

باز هم به دلیل اسمشو نیار ما یواشکی عکس گرفتیم. برای همین از خیلی چیزها عکس نداریم.

از همین الان بگم که کار ما دکوراسیون داخلی با شبه چوب نیست و فقط چوب طبیعی کار می کنیم ولی اینجا به دلایلی که نمی شه گفت باید کار رو تکمیل می کردیم برای همین دکوراسیون به تکنیک و زیبایی سازه نیست.

 اولش اینجوری بود. 170 متر بود و در اسفند 91 شروع و تموم شد. قیمتشو نمی تونم بگم. جمعا" 23 روز کار شده. باز هم به دلیل قرو فر امنیتی اینقدر طولانی شده.


اینجا یه مقداری از سازه معلومه. از تکنیک LSF میشه به عنوان دیوار باربر و هم پارتیشن استفاده کرد. ضمن اینکه به دلیل دقت تولید، دیگه زیرسازی معنی نداره و نصاب نما فرت و فرت نمای نهایی رو می تونه نصب کنه و کلی مارو دعا می کنه.



پله ها هم از همون سازه LSF تولید میشه. کف طبقه دوم و پله ها ورق OSB استفاده شده . ورق OSB برای BRASE کردن ساختمون در ساخت و ساز خشک استفاده میشه. نیروی دیافراگم ساختمونو میگیره. طبق استاندارد آمریکا، کانادا و ژاپن استفاده از این ورق الزامیه ولی در ایران ازش استفاده نمی شه چون گرونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ورق OSB پرک چوب جنگلیه (نئوپان پرک چوب کارگاهیه) که با رزین خاصی هم دیرسوز شده هم بهم چسبیه. بهترین مارک موجود در بازار ایران کاناداییه و بدترین هندی که برعکس ادعاشون حتی توی OSB پیچ هم دیده میشه. حالا اگر در جنگلهای هند نجاری می کنند بحث جداییه!


4 یا جدیدا" 5 کلاس برای OSB تعریف شده که کلاس 3و 4 برای کار ساختمونی استفاده میشه. بهترینOSB اونی که دورش یه رنگ سبز لجنی زده شده باشه و اطلاعاتش روش با جوهر سیاه نوشته شده باشه. چون هر تولید کننده ای اجازه این جور تولید رو نداره و هنوز هندیها و چینی ها به تولیدات این مخصول گند نزدند و یا 2-3 نفری که این محصولو وارد می کنند هنوز سمت چین نرفتند، میشه به این نوع علایم ظاهری اعتماد کرد.





کف هر دو طبقه رو هم پارکت کردیم. خیلی پارکت زدن کار راحت و باحالیه. امتحان کنید.





اینم VIEW اتاق آقای رئیس! کسایی که تهران قدیمو می شناسند، می تونن از روی این مسجد بگن اینجا کجاست(وای مردم از SECRET بازی)




اینم خط تراز لیزری که دقت کار رو نشون میده یعنی در 170 متر کار نجاری، ناترازی نداریم





اینم از کف پله هاش که من خیلی دوست دارمشون. جنس کف پله ها از چوب طبیعیه کاجه. بصورت ماسیف پانل در بازار وجود داره. تیکه های کوچک و نامنظم چوب بصورت نواری بهم بصورت بست دم چلچله وصل شده اند بعد نوارهاشون کنار هم ردیف چسبانده شده اند.

خیلی محصول فاخریه و بصورتهای گره دار و بی گره در جنسهای ساپلی، گردو، کاج، سرو و زیتون و یا ترکیبی از همه اینها وجود داره. در وسایل خونه که استفاده می شه اینقدر قشنگه که نگو. برای رنگش هم از رنگ پلی اورتان استفاده می شه که باید با تنظیف روی چوب زده بشه تا کم کم جذبش بشه و اگر با نازل یا اسپری روش رنگ زده بشه رد رنگ میمونه و خوشگل نمی شه.




دیوارها از نئوپان پوشش لمینت هستش. ما در محیط بسته از MDF استفاده نمی کنیم چون طبق استاندارد آمریکا و کانادا، به دلیل گازی که از خودش منتشر می کنه در بلند مدت برای افرادی که مدام در محیط هستند خطرناکه. این گاز الی الابد منتشر میشه و به دلیل چسبیه که توش بکار رفته و نمی شه سرخودمونو کلاه بذاریم که بعد از 2-3 ماه برطرف میشه.


حالا چرا الان همه از MDF حرف می زنند و یا همه چیز از کمد و تخت گرفته تا کابینت از MDF هستش، دلیل اقتصادی داره و مربوط به کارخانجات و واردکننده های زیادیه که در ایران فعالند و بی توجهی به سلامتی مردمه.

بهم نگید که نمیشه. میشه، هنوز در هزاره سوم ماشینهای ما ترمز ABS نداره، گاز حاصل از MDF که در این بحث جز غازورات حساب می شه.

نظرات 8 + ارسال نظر
استادجان!!! پنج‌شنبه 14 شهریور 1392 ساعت 13:11 http://lakoojanjan.blogfa.com/

من از توضیحات تخصصیت سر در نمیارم ولی عکسا معررررکه است!
ولی همسر جان از توضیحات تخصصیت استقبال کرده و سلام می رسونن

سلامت باشند!
تعریف از خود نباشه، خودم هم از توضیحاتم سر در نمیارم

تکتم پنج‌شنبه 14 شهریور 1392 ساعت 15:40

خوب تخت آرش کلا mdf ه که ! یعنی بچم خنگ میشه ؟!

نه یا همتون اینجوری می شید یا هیچ کدوم. کلا" برای پوست و ریه مضره.

آمنه پنج‌شنبه 14 شهریور 1392 ساعت 16:26 http://gozashteha60.blogfa.com/

وای چه خوشجل.جای من خالی.

دوستان به جای شما

بهار(spring) پنج‌شنبه 14 شهریور 1392 ساعت 19:39

در حیطه تخصصی من نبود این پست
عکساشم زشت بود
یه کم بیشتر از رنگای خوشگل استفاده کنید تا محل کارشون شیک بشه ، به خاطر خودشون میگم ها !!!

نسبت به قیافه هاشون اینجا خیلی هم خوشگله! شما شک نداشته باشید.

آلبالو جمعه 15 شهریور 1392 ساعت 03:14

نه نه! ما که حدس نمیزنیم کجاس، گفتم بگم بری اونایی رو که نمیخواستن بفهمن اینجا کجاس ازنگرانی در بیاری، خوبیت نداره! والا!

حالا ما یه موضوع داریم باهاش غربتی بازی دربیاریم، شما هی بیا مارو ضایع کن.

mt شنبه 16 شهریور 1392 ساعت 00:26

سلام آقای پیش ساخته ساز غربتی؛حدود 1هفته است وبلاگتون رو میخونم کلی با خاطراتتون خندیدم مخصوصا خاطرات محل کار اول ولی متاسفانه چون با گوشی میام نت عکس های این سازه ی خشک رو نمیتونم ببینم اگه ایمیل بدم زحمت ارسال برام میکشین؟ممنون از لطفتون

چرا که نه، حتما" می فرستم.

مینا شنبه 16 شهریور 1392 ساعت 10:12

به به. سلام . میبینم من که نبودم پست فنی گذاشتی آفرین. خوشمان آمد. وبلاگو که باز کردم این پستو دیدم دستو پام لرزید از خوشحالی

شرمنده می کنید آبجی خانم

تکتم ( دکتر آشپز ) شنبه 16 شهریور 1392 ساعت 10:38

منظورت چیه همتون باهم میشید؟ یعنی الان ما یک خانواده خنگیم دیگه؟!!!! آخه تخت 6 ساله تو خونه ماست

6 سالهههههههههههههه.
بگو ببینم دو2 تا چند تا میشه؟
البته به نظرم دیگه امیدی نیست. لااقل به داماد رحم می کردی بی رحم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد