یک پست فنی یا ببینید من چقدر باسوادم4- اضافه اشکوب اسمشو نیار

اولش بگم که این پست بازم راجع به سازه سبکه و اگر کسی دوست نداره، باید دوست داشته باشه!!!


متراژ اینجا 600 متر بود و در حدود 67 روز ساختنش طول کشید. قیمت اینجارو اصلا" نمی تونم بگم. در روزهای بزن بزن سال 88 ساخته شد که بچه هامون هم یه بار کتک توپی سر رسیدن به محل کار خورده بودند.

مدت طولانی کار در اینجا به این خاطر بود که راحت نمی تونستیم بریم و بیایم. باید لوازممون رو روز قبل بدون همراه می فرستادیم و بعدا"خودشون لوازمو بهمون تحویل می دادند. هر رفت و آمد حدودا" 4 ساعت طول می کشید تا همه رو بازرسی کنند و از این صحبتا!!!!!!!!!!!!

فکر کردین کم الکیه، با یه پیش ساخته سازغربتی یا به قول خانم مهندس بنفشه " لعنتی" طرفید!

 


این ساختمون روی پارکینگ یه جای دولتی ساخته شده که اسمشو نمی گم چون نباید بگم.اونجا نباید با خودمون دوربین و موبایل می بردیم ولی ما بردیم برای همین بعضی عکسا کیفیتش خوب نیست.

از روی یه سری عکسها شاید بتونید حدس بزنید کجاست.


این جور سازه ها به دلیل اینکه به سازه زیریشون وصل می شن و هیچ وقت همگن نیستند، به قول اهل فن on base طراحی می شوند. چون معلوم نیست سازه زیریشون موقع زلزله یا طوفان چه رفتاری از خودش نشون می ده.


این تیکه رو رسمی می نویسم :

دو تیپ تولید LSF در ایران در بین تولیدکننده ها یا نصاب ها معروفه که به اونها نیوزیلندی و کانادایی می گن. در نیوزیلندی ما فقط یه مقطع داریم و با ترکیب این مقطع به صورتهای مختلف به شکل مورد نظر می رسیم. تیپ نیوزیلندی براساس مقاومت کششی طراحی شده و از لحاظ طراحی سازه ای هم بیشتر از یک ساختمان دوبلکس نمی توان باهاش تولید کرد مگر اینکه عنصر سازه ای دیگه ای بهش اضافه بشه. در طراحی هم تا حدود زیادی دست طراح بسته است و حجم تیرها بعضی اوقات بزرگ می شه. در کانادایی تنوع مقاطع بالاست یعنی می شه عناصر باربر و غیرباربر رو جدا طراحی کرد علاوه بر آن امکان تولید مقاطع با ضخامت های بالاتر وجود داره. بر این اساس می شه با این تیپ تولید تا چهار طبقه رو تولید و اجرا کرد. این تیپ رو می شه با سایر عناصر باربر معمولی مانند سازه های فولادی یا بتنی ترکیب کرد.

اجزای دیوارهای این سازه ها رو استاد(STUD)-اجزای عمودی سازه- و رانر(RUNNER)-اجزای افقی سازه-می گن که به روش نورد سرد تولید می شن. مقطع استادها U و مقطع رانرها C هستش. تولیدکننده ها از ورق به ضخامت 1 الی 1/25 میلیمتر استفاده می کردند ولی الان یه سری ورق اومده به نام ورق شهرکرد که به اسم 1 میلیمتر معروفه ولی در اصل 0/9 میلیمتره و باعث می شه سازه سبک در بیاد ولی ورقی که بنام ورق کاشان در بازار معروفه ضخامت اسمی و فروشگاهیش یکیه.

اتصال استادها و رانرها در کارخونه با پانچ CNC و بصورت گود شده درمیاد تا از بیرون زدگی سرپیچ های سرمته دار جلوگیری بشه. محل عبور تاسیسات، برق/تلفن و لوله های آب توسط پانچ CNC با قطر 35 تا 40 میلیمتر به تعداد درخواستی روی استادها، قابل اجراست.











اینم توش، ازش به عنوات سالن ورزش و استراحت و نهارخوری بعضی از پرسنلشون استفاده می کنند.







اینم بیرونش، اینجا برای پرسنل یک رسته خدماتی بود بنابراین خیلی خرج بیرونش نمی خواستند بکنند. سقفش ورق سقفیه،دیوارهای بیرون سمنت بورده که رنگ شده.







نظرات 11 + ارسال نظر
بنفشه سه‌شنبه 22 مرداد 1392 ساعت 22:26

اون آقا پیرهن سفید پشت به تصویر کیه؟

خوشت اومده برم برات صحبت کنم. مادرش که معتقده مرد زندگیه!

بنفشه سه‌شنبه 22 مرداد 1392 ساعت 22:28

کتک واسه چی دیگه؟! بازرسی چرا؟!
کاش تو رو هم میزدن!

یادته چادر سر میکردی می رفتی جایی عریضه بدی. برای همون.

م سه‌شنبه 22 مرداد 1392 ساعت 23:53

ماکه نفهمیدیم کجاست
ممنونم

بنفشه چهارشنبه 23 مرداد 1392 ساعت 11:09

فاطمه چهارشنبه 23 مرداد 1392 ساعت 11:38 http://taksetare1.blogfa.om

چه جای خوبی کار میکنین با ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سالن ورزشیش که دیگه ....

اینجا محل کار از ما بهترونه، ما فقط ساختیمش.

سلام چهارشنبه 23 مرداد 1392 ساعت 13:42

اگر این ساختمان را بیرون توی خیابون می ساختید در مقابل دزدها مقاوم بود؟ یعنی اگر دزدها بخواهند دبوار را بشکافند و وارد شوند ظاهراً با یک قیجی آهن بر در مدت چند دقیقه کار تمام است البته هنگام قیجی ورق هم بدون تولید سروصدا کار انجام می شود

یه سوال؟ آهن کجای کار بود شما دیدید؟ اگر منظورتون frame کاره
شما بین دوتا ستون فلزی ساختمان معمولی چی دارید؟ بجز یک سری آجر؟؟ شما آجر رو با چی بر روی هم سوار می کنید؟ ملات. شما با یک کلید در عرض یک ساعت می تونید یه سوراخ 50 سانتی روی دیوار معمولی ایجاد کنید (این تجربه دبیرستانه منه، نگید نه). بعدش در خونه معمولی از سمت داخل گچ کار میاد رو دیوارو گچ می زنه و بعد هم رنگ، نمای بیرون هم یا کامپوزیته یا سنگ یا سیمان.
این ساختمونها توسط مصالح خشک به اصطلاح brase می شن، بعد از چند لایه عایق و فایر استاپ گذاشته می شه و از داخل ورق گچی که کار گچکارو می کنه و بیرون هم اینجا از ورق سمنت بورد استفاده شده که کار نمای سیمانی رو می کنه.
من در ساختمان معمولی با یه کلید سوراخ به قطر 50 سانتمیتردرست کردم. ولی برای سوراخ کردن این دیوارها، احتیاج به مدلهای مختلف اره با تیغهای مختلف و هوابرش و چکش خاص دارید. خوب اگر بخوان اینهارو با هم یه جایی ببرند برای خراب کردن احتیاج به یه وانت برای حمل و برق 3 فاز دارند. یه پست باید بذارم در مورد مصالح خشک تا ترس مردم از اونا بریزه و تفاوتشونو با مصالح سنتی بگم.

بی تای بدون تا چهارشنبه 23 مرداد 1392 ساعت 16:35

جان عزیزت اون یارو پیرهن سفیده رو واسه بنفشه جورش کن.ایشالا خدا یک در اخرت و صد در دنیا بهت بده
من نفهمیدم اینجا کجاس.راهنمایی کن.وگرنه رواعصابم تاثیر منفی داره تا نفهمم اینجا کجاس

این پیرهن سفیده کجاست شما عاشقش شدید؟ امر خیر باشه ما آماده ایم.
از بنفشه بپرس،از نشونه ای که بهش دادم، فهمید کجاست. اصلا" نمی تونم بگم کجاست. الان دکتر چوبکی می گه عکسارو بردارم!!!

تکتم (دکتر آشپز) دوشنبه 28 مرداد 1392 ساعت 08:26

به دادگستری یا دادگاه نمیخوره. زندانه؟؟؟
اگر درست گفتم تایید نکن دکتر چوبکی باز مجبوره تو اتاق زندونیت کنه! بیا وب خودم افرین بگو!

نه، توی پس زمینه بعضی از عکسها یه ساختمونیه که اون معروفه.

تکتم ( دکتر آشپز ) دوشنبه 28 مرداد 1392 ساعت 11:32 http://drashpaz.persianblog.ir/

باورت نمیشه که اگه توضیح نمیدادی و خود ساختمون رو از معروفترین نماش هم میذاشتی بازم نمی فهمیدم کجاست!!! منو چه به سیاست! قابلمه نو کجا میفروشن؟!!!!

اتفاقا" قابلمه جز معنویاته!
ایتالیا، ایتالیا، یادته؟ طرف قابلمه برنده شده بود؟

مرتضی یکشنبه 5 آبان 1392 ساعت 23:49

سلام. من در شرف تصمیم گیری برای ساخت یک بنا هستم. میخواستم در مورد ایده هایی که هست و احیانا شما دارین برسم خدمتتون. امکانش هست؟

email ارسال شد.

reza دوشنبه 25 آذر 1392 ساعت 16:39

سلام
ممکنه یکسری اطلاعات تکمیلی مثل دفترچه محاسبات یا دیتیل های این سازه را برای بنده بفرستید

متاسفانه خیر، اینها چیزهایی است که از طریقش درآمد کسب می کنیم!
می تونید اطلاعات عمومی که مربوط به سازه خاصی نیست رو از سایتهای frame cad یا سیمپسون پیدا کنید که به نظرم بیشتر به کارتون می آید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد