یک پست فنی یا ببینید من چقدر باسوادم2-توضیح در مورد مصالح

می دونید به مدلی که ما خونه رو تولید می کنیم می گن ساخت و ساز خشک.


 

 

خشک از اون جهت که در مراحل ساخت و ساز از آب برای تولید استفاده نمی شه مثل اون چیزی که همه ماها سرکوچه یا خیابون دیدیم که همیشه یه شلنگ یا شیلنگ (جدا" کدومش درسته؟) وسط کار ولو هستش و هی جعفر می برتش سر استانبولی گچ از اونور اوس اسمال سرشو میزاره توی استانبولی ملاط، نیست.

این موضوع باعث می شه هم از نظر مالی صرفه جویی انجام بشه و هم از نظر زیست محیطی. البته باید بگم که در مراحل تولید اجرای این نوع خانه ها مثلا" تولید ورق گچی و یا ورق سیمانی از آب استفاده میشه چون بلاخره پرسنل تولید میزان مشخصی تف دارند(!) ولی چون این میزان آب به طور صنعتی مصرف میشه و کاملا" کنترل شده است و مثلا" به میزان کرم عثمان کارگر افغانی سیمانکار بستگی نداره ، بسیار پایین تر از میزان مصرف در ساخت و ساز معمولیه.

چون از آب در ساخت وساز استفاده نمی شه بنابراین زمانی هم که معمولا" لازمه مثلا" گچ و بتن یا سیمان خشک بشه هم از زمان ساخت و ساز حذف میشه و از طرف دیگه فضای خشک شدن یا عمل آوری این محصولات استاندارده. از نظر دیگه می شه همزمان چند کار را انجام داد. در ساخت و ساز معمولی تا شما دیوار را نسازی نمی تونی برای سقف کاری انجام بدی در نهایت می تونی مترال سقف را بخری ولی بعدش باید صبر کنی تا دیوارها بطور حداقلی آماده بشوند ولی در ساخت وساز خشک، می تونی همه این کارهارو همزمان و بطور موازی انجام داد که این موضوع باعث سرعت بالای ساخت وساز می شه. مثلا" می شه همزمان و یا حتی قبل از اجرای فونداسیون دیوارها، سقفها، تمامی لوله کشیها، عایقکاریها بدون توجه به طبقه انجام داد و بعد از آماده شدن زمین یک دفعه همه اجزا را به محل اجرا منتقل کرد.


این پست ادامه داره، خسته شدم بسکه نوشتم.



بعد نوشت1:


در ساخت و ساز خشک دقت در ساخت و تولید اهمیت بالایی داره. از اونجاییکه قطعاتی که بصورت پیش ساخته مانند دیوارها یا پوشش های سقف و نما بصورت کاملا" دقیق از طرف فروشنده ها عرضه می شه، می شه روی ابعادی که دریافت می کنیم برنامه ریزی کنیم مگر اینکه در موقع حمل و نقل به این نوع قطعات لطمه ای بخوره و یا از اول درست تولید نشده باشه (در این حالت مصرف کننده ها پوست تولیدکننده رو می کنند و یا محصولش با افت قیمت زیادی مواجه می شه)

استاندارد بودن قطعات پیش ساخته باعث می شه، افرادی که به عنوان کارگر در این نوع ساخت و ساز، کار می کنند از مهارت بالایی برخوردار باشند و این عامل مضاعف سبب سرعت بالای تولید می شه. هممون دیدیم در خونه های معمولی بعد از ساخت دیوارها تازه اوس اسمال گچ کار پیداش میشه و هی ماله میکشه تا دیواری که عثمان کشیده تراز بشه چون عثمان تازه از هرات رسیده و خیلی با شاغول کردن و یا ریسمون کشیدن آشنا نیست و صاحبکار بیرحم هم برای اینکه پول کمتر بده عثمانو آورده سرکار!!!!!!!!!!!!

دقت خونه هایی ساخته شده با روش خشک میلیمتریه و برای اصلاح کردن اشتباهات از این روش های گل مالی استفاده نمی کنند. همین دقت باعث میشه خونه از نظر وزنی هم سبکتر تموم بشه چون دیگه 20 کیلو، 20 کیلو گچ بیخودی به در و دیوار مالیده نمی شه.


نظرات 2 + ارسال نظر
م سه‌شنبه 8 مرداد 1392 ساعت 15:23

حالا هی دل مارو آب کن !!!
من پرسیدم گفتند سه طبقه 6 واحدی با یه طبقه بالاش پنت هاوس میخوان!!
منم حوصله بنا کارگر ندارم
اما هنوز درباره سوال من جواب دندون گیری ندادیا

عزیز دل برادر، 10 ساله داریم کار می کنیم بیام توی 900 کاراکتر بنویسم!!
آخه یه email یا تلفن بگذار مصدع اوقات بشم!
با خانواده مزاحم میشیم!!!!!!!!!!!!!!

reza دوشنبه 25 آذر 1392 ساعت 16:34

salam
ببخشید کابینت چطوری روی دیوار این ساختمون نصب میشه؟

فرقی با دیوار معمولی نداره. توی برجها الان از همین مصالح برای دیوارها استفاده می شه وگرنه وزن برج سر به فلک می زنه.
این ساختمانها هیچ فرقی با ساختمان معمولی ندارد پس از اتمام. فقط مزایایی دارد که ساختمان معمولی ندارد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد