پست سرکاری 2

یه موضوع رو تندکی بگم.


راستش غربتی خیلی به تاثیر رسانه اعتقاد داره. برای همین خیلی راحت تلویزیون نگاه نمی کنه. می ترسم همین جوری پیش برم دیگه بلد نباشم با تلویزیون کار کنم.


برعکس من خانم والده به شدت وابسته به تلویزیون و تولیدات کشور دوست و برادر ترکیه هستند. چند روز پیش در گردهمایی خانواده غربتی مادرم به عروس غربتی اینا سفارش می کرد که یک چیزی توی تلویزیون دیده که یخ و نمک می ریزی توی یک مخزن و شیر و شکر و قهوه هم می ریزی توی یک مخزن دیگه و تکون می دی و می شه بستنی، حتما" بخرش برای شاخ پسرم بستنی درست کن!

از ما انکار از خانم والده اصرار که خودم دیدم تازه داده بودند دست بچه ها، می گفتش که بدید بچه ها همین که بالا پایین می پرند اینکارو انجام بدهند. کلی من و برادر غربتی با فرمول نشون دادیم که بابا با توجه به ظرفیت گرمایی آب و شیر و زمانی که می گی نمی شه. مادرمن علم می گه نمی شه (مثل اون قسمت big bang theory که شلدون به پنی ثابت می کرد یک آدم به وزن و هیکل اون نمی تونه یک گاوو تکون بده ولی پنی قبول نمی کرد، آخرش معلوم شد پنی در هنگام جابه جا کردن گاوه مست بوده و اونی که چپه شده پنی بوده نه گاوه). باز تکیه مادرم این بود که خودشون نشون می دادند من از خودم نمی گم. باز توضیح دادیم که مادر من برای یک فیلم 5 دقیقه ای شاید یک هفته کار بشه 100 بار کات دارند، نمی شه. بازم جواب ین بود که همینی که می گم نشون می داد و درسته. دیگه برادر غربتی قاط زد گفتش مادر من تلویزیون گودزیلا هم نشون می ده دلیل نداره که درست باشه.


نتیجه نهایی بحث : قرار شد عروس غربتی اینا یک دونه از اون وسیله ها بخره. بعدش عروس غربتی اینا اعلام کرد من اگر بستنی بخوام می رم از سر کوچه می خرم حوصله بستنی درست کردن ندارم ( بیخود نیست که با ما فامیل شده!)


پی نوشت برای پدرام عزیز : همینی که هست!


پی نوشت 2 : می خواستم از همین جا به کسی که با سرچ عبارت "اخه تا اینقدر حماقت" در Google ask به وبلاگ من رسیده بگم که خیلی بدی! من با این همه کمالات چرا حماقت؟

نظرات 14 + ارسال نظر
میم. دوشنبه 5 خرداد 1393 ساعت 10:47 http://i-am-mim.blogsky.com/

من که میدونم خونه هسماده نشون میداده و مادر محترم دیدن، اگه نه که شما از این کانالها ندارید که
امان از دست تبلیغ تلویزیونی خانوم والده بنده هم ایضا... تازه کانال دوست همسایه افغانستان که میشه دوست و همسایه ما هم تازگی اضافه شده به این علایق

خاک و چوک! افغانی هم اضافه شد؟؟؟؟

میم. دوشنبه 5 خرداد 1393 ساعت 10:54 http://i-am-mim.blogsky.com/

بالیوود اضافه شده، با دوبله فارسی، یه کانال مستقل

اَه اَه اَه چه چیز افتضاحی هم اومده.

پدرام دوشنبه 5 خرداد 1393 ساعت 11:36

حالا این دستگاه رو کجا میفروشنمن بستنی میخوام بستی میوه ایی هم درست میکنه
قدرت مدیا یه چیزی تو مایه ی قدرت فامیل خداست، برای همین ازش میترسی مهندس جــان؟

فکی کنم فقط وقتی گودزیلا بالا پایین بپره بستنی می سازه.
نمی دونم والا
از فامیل خدا بسسسسسسسسسسسسسسسیار قدرتمندتره.

فاطمه دوشنبه 5 خرداد 1393 ساعت 11:40

پرشین تون هم میذاره این تبلیغو. تاثیری هم رو شما حداقل نداره(کارتون میذاره)
منم مدتهاست تلویزیون داخلی نگاه نکردم

وقتی به رسانه ای اعتماد پیدا کنی تاثیر مخربش شروع می شه.

مریم دوشنبه 5 خرداد 1393 ساعت 11:54 http://marmaraneh.blogfa.com

خدا را شکر عروس خانم، بحث را خاتمه دادند وگرنه احتمالا به جای بستنی تلفات انسانی تولید میشد،
نمیشه مامانتون از همون دستگاهها بخرند، اگر جواب گرفت به ما هم توصیه کنید بخریم بدهیم دسته بچه دیگران شاید انرژی بچه کنترل شد؟

با این همه اعتماد به رسانه اونم اونور مرزی من بذارم خرید هم انجام بشه!!!!!!!!!!!!!!!
عمرا"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پدرام دوشنبه 5 خرداد 1393 ساعت 14:10

ج.پ.ن: هر چی فامیل خدا اراده کنه!

اینه

پدرام دوشنبه 5 خرداد 1393 ساعت 19:37

مهندس جــان یک سوالی ذهنم رو مشغول کرده یعنی دقیقا با چه مقدار حماقت میشه به این وبلاگ رسید؟

با اینقدر

آسمانه سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 09:35 http://asemaneh2007.blogfa.com

تبلیغ این دستگاه رو دیدم درمورد درست و غلتش نظری ندارم اما ما خودمون زمستون که برف میباره توی یه ظرف برف میریزیم روشم نمک میپاشیم اونوقت یه ظرف کوچکتر رو شیرو شکر میذاریمو میچرخوندیم تو برف بعد از یه ربع بیست دقیقه ای بستنی آماده میشد اونقدرها هم دور از انتظار نیست ها حالا شما زمستون امسال امتحان کن

شما به عرایض بتده توحه نکردید. ظرفیت گرمایی آب و شیر و زمان. باید حجم رو هم اضافه کنم.
زمانش رو هم شما فرمودید. فرآیند بستنی سازی همونیه که نشون می ده ولی نه در اون حجم و زمان.
توی سیستمهای اطلاعاتی می گن بهتره مقدار زیادی دروغ رو با مقدار کمی واقعیت قاطی من بقیش حله!

سارای چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 09:53 http://damanekhali.blogfa.com

چرا ایقد کمکیاب شدی مهندس جان... چکار می کنی مگه هنوز از چاله در نیومدی؟؟

وسط راه چاله هستم.
از نظر اعصاب جوری نیستم که بنویسم. قرار گذاشتم اینجا برای خنده باشه برای همین نمی نویسم.

مینا چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 18:20

سلام.
بستنی یخی میشه؟ فکر نکنم بستنی واقعا بشه! خیلی هم که بستنی بشه ازین فروتاره ها میشه.
در مرود رسانه کاملا با شما موافقم! حتی رسانه های داخل رو هم باید دقیق نگاه کرد!بدون اعتماد...

مکانیزم تهیه بستنی همونه که نشون می ده ولی نه به اون فزرتی ای

مینا چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 18:22

راستی فکر کنم این پست سرکاری 3 بوده ها!

نمی دونم حتما"

میم. چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 18:39 http://i-am-mim.blogsky.com/

http://cnpics.blogspot.co.uk/2010/11/the-juvet-landscape-hotel-7-private.html

ممنون ولی فیلتر شکن ندارم.

میم. پنج‌شنبه 8 خرداد 1393 ساعت 02:07 http://i-am-mim.blogsky.com/

لینک بالا در مورد یه هتل بود که من تا دیدمش یاد کار شما افتادم... مشکل فیلی رو نمیتونم رفع کنم اما تونستم عکسارو توی وبلاگم بذارم... اگر دوست داشتید میتونید اونجا ببینیدشون...
http://i-am-mim.blogsky.com/1393/03/08/post-344/هتل-Juvet-Landscape-1-

http://i-am-mim.blogsky.com/1393/03/08/post-345/

آره خیلی شبیهه.
البته می دونید که ایرانیها دوست ندارند خونشون اینقدر لخت باشه وگرنه خیلی کارهای قشنگ میشه با این سبک انجام داد. به خصوص که جنس پلی کربنات به جای شیشه استفاده می شه که در شیشه های هواپیما استفاده می شه و خیلی مقاومه و خطرات شیشه رو هم نداره

میم. پنج‌شنبه 8 خرداد 1393 ساعت 10:34 http://i-am-mim.blogsky.com/

اصلا به ظاهر بیرونیشون نمیخوره که داخلش این همه تر و تمیز و قشنگ باشه... به نظرم با پرده (مثلا چوبی کشویی ها) و فاصله بین کابین ها میشه مشکلو تا حدودی برای فرهنگ ایرانی حل کرد... ابتکار جالبی بوده...

بله خیلی جالب بود. ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد