فنون مذاکره

خوب یک ذره اظهار فضل کنم.


در ادامه تکنیک هایی که غربتی در مذاکرات یا معاشرت هایش استفاده می کنه با عنوانهای تخصصیشون آورده شده :


 

 


روش یک، تکنیک حافظه :


این روش برای وقتی به کار میاد که شما با طرف مقابلتون هیچ حرف مشترکی ندارید ولی مجبورید معاشرت بکنید. مثلا" من و خاله ام! جلسه اول در این روش خیلی مهمه چون در اون جلسه باید تمام حواستون رو به طرف مقابل بدید و از هر حرفی که می زنه فقط اسمها رو و عناوین اصلی صحبت رو در ذهنتون حک کنید. جلسات بعد دیگه راحت می شه. دونه به دونه اسامی که یادتون مونده رو اسم می برید و حالشونو می پرسید. در مدتی هم که طرف صحبتون داره صحبت می کنه می تونید به هر چی که دوست دارید فکر کنید. فقط باید حواستون باشه که وقتی صحبت قطع شد که معمولا" با جمله از خودت چه خبر همراهه. شما یک اسم دیگه رو هم پیش بکشید و خود به خود سیکل مکالمه ادامه پیدا می کنه! لازم نیست وقایع بعدی رو به یاد داشته باشید چون هر دفعه می تونید به همون وقایع دفعه اول رجوع کنید و طرفتون هم فکر می کنه چقدر به حرفاش گوش کرده اید که اسم و اتفاقو با هم یادتونه. مثلا" بپرسید اون حسن آقا بوووووووووووود روی شست پاش زگیل درآورده بود از اون چی خبر؟


روش دوم، AUTO PILOT :


این روش در محافل رسمی کاربرد داره وقتایی که شما رو مسوول مهار بعضی از اعضای فامیل می کنند. تمرینات صورت یوگا در این روش خیلی کمک کننده هستش. شما در این روش یک قیافه ثابت به خودتون می گیرید مثلا" اخم می کنید یا لبخند می زنید و هر 20 ثانیه یک سری تکون می دید. تنها سختی این روش اینه که باید مراقب باشید نخوابید وگرنه اصلا" لازم نیست به هیچ چیز دور و برتون توجه کنید. رکورد من در این زمینه نیم ساعت شنیدن لیست اقلام جهیزیه نوه خاله مادرم هستش در مراسم ختم خدابیامرز مادربزرگم. اینقدر با دقت گوش کرده بودم که فرداش به صاحب جهیزیه برخوردم و فهمیدم ازدواج کرده تعجب کردم!


روش سوم، تکنیک GOATEE :


این روش برای مواقعیه که اگر صداتون دربیاد باید آشغالهارو ببرید بیرون یا برید کسی رو از جایی به جای دیگر ببرید یا توی محل کار گزارشی که اصلا" ازش خبر ندارید بگردید پیدا کنید یا کسی نیومده و به شما هم چیزی نگفته ولی شما رو مسوول کاری کرده در غیاب خودش. در این روش وقتی از موضوع اطلاع پیدا می کنید مثل بز باید به گوینده نگاه کنید. یک ذره مهارت می خواد ولی به مرور زمان توش استاد خواهید شد. یک ترکیب رویایی از تلاش برای اقدام و خنگی زیر پوستی داره این روش، ولی لامصب خیلی جواب می ده و تا 3-4 ماه آدمو گارانتی می کنه و کسی دور و بر آدم آفتابی نمی شه. یک کم فیلمهای رازبقا نگاه کنید متوجه نوع نگاه می شید.


روش چهارم، تکنیک اوهوم :


این روش مشخصا" برای محل کار ابداع شده و برای مواقعی کاربرد داره که طرف صحبت شما صفحه مونیتور شما رو نمی بینه. کار خاصی در این مورد نمی خواد بکنید. بشینید وبلاگتونو بخونید و هر 2 دقیقه یک اوهوم برای طرف صحبتتون از خودتون صادر کنید. برای اطمینان هم از جمله کلیدی " گوشم با تو هست " در ابتدای مکالمه استفاده کنید. آدمی که موضوع بی اهمیتی توی محل کار تعریف می کنه همون باید با اوهوم جوابشو داد!



پی نوشت بی ربط : لیشام عزیز خوابشو نوشته منم یاد خواب خودم افتادم، من خواب دیدم با گلدا مایر و یکی از آقایان از چهارراه ولیعصر می رفتیم تا سر فاطمی و برعکس تا برای گلدامایر کفش بخریم!
منم شاکی بودم که پیری انتخاب کن دیگه، پیرزن این همه قر و قنبیل نوبره. تازه می ترسیدم شناسایی هم بشم!!!!!!!!!!!!!


نظرات 15 + ارسال نظر
میم. چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 ساعت 15:44 http://i-am-mim.blogsky.com/

قالب نو مبارک، ماه جدید و قالب جدید
خیلی به موقع بود این پست شما کلی خندیدم... راه کار آخری خیلی به کارم میاد و استفاده میکنم و فقط هم به درد محل کار نمیخوره، همه جا کاربرد داره
ممنون

من خودم AUTO PILOT رو بیشتر دوست دارم.

تکتم (دکتر آشپز) چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 ساعت 17:49 http://drashpaz.persianblog.ir

اهه قالبت جدیده؟ قبلی چه شکلی بود مگر ؟

قالب اولمه اینی که انتخاب کردم. تکراری شده بود گفتم تغییری ایجاد کنم.
قدر که نمی دونی هی میای گیر می دی!

لیشام چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 ساعت 18:05 http://www.lisham.com

ببین تو رو خدا مردم چه خواب‌هایی می‌بینن ما چه خواب‌هایی می‌بینیم! جان شما کشتیم خودمون رو یه بار خواب کریا نایتلی رو ببینیم نشد که نشد :)

:
ولی ما خواب جرج معروف به جرجِ کلونی را به کرات دیده ایم.

سارای چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 ساعت 18:25

چرا من متوجه نشدم قالبت جدیده؟؟؟؟ مبارک باشه
نظافت اداره منو ا یه خانمی انجام میده که مطلقه است و مشکلات مالی زیادی داره.. پسرش مطلقه و معتاده.... هر روز که میاد از مادرش که خیلی پولداره.. برادرای نظامی و پولدارش، پسر خاله طلافروشش، پسر دائی چنین و چنانش ، خواهر فلان و فلانش تعریف می کنه... گوش بدم اعصابم به هم میریزه که بگم بیچاره وقتی به درد تو نمیخورن پس عددی برات نباشن... گوش هم ندم ناراحت میشه .. از کدوم فنت استفاده کنم؟؟؟؟

auto pilotخوراک این خانمه ست.

تکتم (دکتر آشپز) چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 ساعت 20:07 http://drashpaz.persianblog.ir

روش من از همه این روشها باحالتره! تو جلسات مشاوره که برای مریضها مکانیسم طب سوزنی و روال کار رو در یک ربع توضیح میدم این یک ربع عین یک نوار ضبط شده رو زبونم میاد و نیازی به هیچ فکری نداره! تقریبا همون اتوپایلوت شماست !!! در این فاصله گاها شده که دارم وبلاگ میخونم ! فقط وقتی مریض یهووسطش سوال کنه نوار پاره میشه و من یک ثانیه ای تا رشته کلام رو دست بگیرم هنگ می کنم!

شیلان چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 ساعت 23:20

میم. پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 09:39 http://i-am-mim.blogsky.com/

تازه می ترسیدم شناسایی هم بشم!!!!!!!!!!!!!

در آینده نزدیک روشی رو آموزش بدید که طرف صحبت آدم باهوشیه و وقت و بی وقت در مورد یه موضوع و همیشه فقط یه موضوع با شما صحبت میکنه و نظر میخواد، وهیچ کدوم از روشهای بالا جواب نمیده، به نظر شما استاد چه بکنیم این جور مواقع آیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وقتی طرف صحبت باهوشه دیگه صحبت کردن مزه می ده و آدم مکالمه رو ادامه می ده. باید در مکالمه شرکت کرد و حالشو برد.

میم. پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 10:04 http://i-am-mim.blogsky.com/

خوب باید موضوع صحبت مورد علاقه شما باشه و البته که موضوع ارزش این همه تکرار رو داشته باشه
اینکه ازت هی بپرسن من خوشگلم یا چرا فلانی منو نمیخواد موضوعی نیست که برای من جذاب باشه یا اصلا انقدر مهم باشه

پس تعریف شما از باهوش با من فرق می کنه. چون باهوش می فهمه که موضوع بحثی که مطرح کرده جذابه برای طرف مقابل یا نه.
روش بزی رو پیشنهاد می کنم.

زیبا پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 11:23 http://dellete.persianblog.ir/

استاد‍!
میشه در مورد روش بز بیشتر توضیح بدین؟ ریزتر بپرسم. تا کی همینطوری نگاه کنیم؟ بعد اگه طرف سرشو تکون داد که "چیه" یا "خوب چی میگی" چطور؟ به نگاه کردن ادامه بدیم؟؟؟ تو این روش احتمال کتک خوردن تا چه حده؟

تا جایی که امکان داشت نگاه کنید.
همچنان نگاه کنید و در دام سوالات نیفتید.
کمی احتمال دارد ولی در صورت تحقق فرار کنید. تا به حال بزی رو دیدید که از همصحبتش کتک خورده باشه؟

تکتم (دکتر آشپز) پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 11:38 http://drashpaz.persianblog.ir

بیا دخملمو ببین

باوشه

پدرام پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 12:06

بسیار خوب و آموزنده بود
ولی اگر این مطلب دستت نامحرم بیوفته چی
بنظرم رمز دارش کنید و فقط برای خوانندگان مطمئن رمزش رو بفرستید

دست دلواپسان نیفته، دست نامحرم اشکالی نداره!

آسمانه پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 20:40 http://asemaneh2007.blogfa.com

راهکارهاتون بسیار پر کاربرد هست یکی از آدمایی که روش دوم عمل میکنم وقتیه که زن داییم داره همینطور باهام صحبت میکنه اون موقع من همش دارم با انگشتم اجزای صورتشو تو ذهنم میکشم
واسه روش سوم کلی خندیدم
چشممون روشن با صهیونیسمها خرید میری

والا

می تونیم می ریم. شما هم اگر می تونید برید.

عطیه شنبه 3 خرداد 1393 ساعت 13:38

به به. غربتی عزیز. کجابودی بابا؟ دلتنگنت شدیم.
نمیدونم چرا اما احساس کردم با بی حوصلگی نوشتی این پستو اما من که کلی سر حال اومدم. داشتم خودمو با اون افراد تصور میکردم که دارم راهکارهای شمارو به کار میبرم

درست احساس کردید.

کلا" بی حوصله هستم. چون قرار نیست اینجا نِک و ناله کنم ترجیح می دم چیزی ننویسم.

تکتم (دکتر آشپز) شنبه 3 خرداد 1393 ساعت 18:37 http://drashpaz.persianblog.ir

خوبی؟ چرا بی حوصله؟ گندی که زدی بودی ادامه داره یا چیز دیگست؟
کمک بدم خدمتتون؟ یادت نره از قضیه جریان آب!

ادامه داره. فقط صبر حلال مشکلاته.

میم. دوشنبه 5 خرداد 1393 ساعت 08:50 http://i-am-mim.blogsky.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد