آخه چرا؟

یک آقایی بود هر بعد از هر که می رفتم خونه توی خیابون می دیدمش که ویولون می زد. سر و وضعش هم خیلی خوب و مرتب بود. یعنی کلاه و کمربند و کفشش همیشه ست بود و خیلی شیک و پیک بود. صورتشو نمی تونستم ببینم ولی به نظرم جوون بود و طبق استاندارهای من یا از لج کسی توی خیابون ساز می زد یا دانشجویی چیزی بود.

خوب غربتی باشی معلومه که بهش پول می دی یعنی عین 20 روز اولی که دیدمش بهش پول دادم. من اصلا" به هیچ کس توی خیابون پول نمی دم مگر اینکه زورگیری چیزی باشه وگرنه به در راه مانده، فقیر، بیچاره، متکدی، حاجی فیروز، فال فروش، آدامس فروش و غیره اصلا" کمک نمی کنم. اصلا" قیافه ام اینقدر به قول امین حیایی توی شیش و بش ناسخه که هیچ کدوم جرات جلو اومدن نمی کنند. ولی تا دلتون بخواد به کسایی که ساز می زنند حتی اگر دری وری هم بزنند توجه می کنم و پول می دم یعنی اگر طرف روی دبه کنار خیابون بزنه من بهش پول می دم اینقدر معتقدم ما احتیاج به این چیزا داریم.

خلاصه این مردک ویولن زن بیست روز جیب ما رو زد (الان می فهمید که چرا بهش گفتم مردک) تا اینکه روز بیست و یکم دیدم داره به یه پیریه مفنگی جنس می فروشه. بععععععععععععله، مردک مزلف ساقی بوده تازه من داشتم سرمایه براش جور می کردم. می خواستم با پس گردنی پولمو ازش پس بگیرم، مردک داشت business می کرد تازه احمقهایی مثل من هم براش سرمایه درگردش جمع می کردیم.

منم که حساس الان دیگه دستم نمی ره به نوازنده ها کمک کنم. نکنید اینکارو، چرا عرصه فعالیت بقیه رو لکه دار می کنید.

آخه چرا؟


نظرات 4 + ارسال نظر
asghari شنبه 9 فروردین 1393 ساعت 12:31

الان من دلم می خواد با تیپا بزنی در دهن این یارو... منم همیشه به نوازنده ها کمک می کنم. یه مدت مسیرم سمت مترو صادقیه بود. یه آقای مسنی اونجا گیتار میزد، خیلیم قشنگ میزد من راهمو کج میکردم میرفتم بهش پول میدادم بعد یه مسیری رو برمیگشتم تا به مسیر نرمال خودم برسم. حتی اگه دیرم شده بود اینکارو میکردم. یا یکی هست سر میدون ونک میشینه سنتور میزنه... الان حس بدی بهم دست داد که عایا من هم به یک عده ساقی کمک کردم؟؟؟؟

از این به بعد باید بهشون بگیم جیباتو خالی کن بعد!

شیرین امیری شنبه 9 فروردین 1393 ساعت 15:12

چه رودستی خوردی غربتی جان
متاسفم!
میگم حالا اگه طرف خوب ویولن میزد خیلی هم خودتو ناراحت نکن

آره والا، نامرد.
ویولن تو سرش بخوره پولمو نفله کردم.

پدرام شنبه 9 فروردین 1393 ساعت 20:24

مطمئنی واقعا خودش میزد، دیدم با پلیر پخش میکنن الکی آرشه تکون میدن

نه اونقدر با کیفیت نمی زد.

سارای یکشنبه 10 فروردین 1393 ساعت 08:54

عجب، همین کارا را می کنن ادم نمیتونه به مستحقش کمک کنه... من یه بار یکی از گداهای شهرمونو توی مرکز استان دیدم با یه دک و پز عالی ، ویلچر آخرین سیستم(البته بنده خدا فلجه) توی یه مجموعه تاریخی تفریحی ، حس ناسیو نالیستی ام گل کرد رفتم سلام و احوالپرسی و اینجا چکار می کنیو از این حرفا... وقت خدا حافظی بهم گفت: کاری چیزی اینجا داری در خدمتتون هستم... هیچی اغا از اون به بعد گور خودشو کند از ایل و تبار ما کسی دیگه بهش کمک نمیکنه...

من فقط می تونم با دهن باز این نوشته رو بخونم، نظری ندارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد