پست فنی-داخل ویلای پیش ساخته

امروز چند تا سوال داشتم در مورد داخل ویلا. لازم شد که یه پست بذارم به جای جواب دادن کامنت.


ببینید در کار ما، چون هزینه اصلی خرید ساختمان در مدت زمان کوتاهی از خریدار گرفته می شه، خریدار اگر آماده نباشه خیلی تحت فشار قرار می گیره. روشهای زیادی وجود داره که می شه این فشار رو کم کرد. یکی از روشها تحویل خونه یا ویلای پیش ساخته در مزحله دکوراسیونه.

ببینید، کار ما جوریه که هر کسی با هر سطح مهارتی می تونه بعد از ما کار رو ادامه بده. بنابراین مثلا" تیم ما سازه و نماهای داخلی و خارجی رو نصب می کنه که کار تخصصیه و خریدار پولشو می ده. بعد خریدار آروم آروم خونه رو تکمیل می کنه، مثلا" زنگ می زنه، اوس جعفر میاد کاغذ دیواری می کنه یا رنگ می کنه یا روکش خاصی که دوست داره رو نصب می کنه. عباس نجار میاد کابینتو وقتی دست خریدار باز شد، نصب می کنه. اگر خریدار نما رو بخواد رنگ خاصی بکنه، هر کسی می تونه نما رو رنگ کنه. چون تیم ما تخصصی کار می کنند، یک مقداری هم دستمزدهاشون زیاده. مثلا" اگر ما رنگ داخلی ساختمونو بزنیم، درصدی گرونتر از کسی می شه که کار اصلیش نقاشی ساختمونه.

یکی از دلایلی که من عکس از داخل ساختمان نگذاشته ام همینه. انتظار چیز خاصی هم نباید داشته باشید. داخل این ساختمانها دقیقا" مثل ساختمان معمولیه وقتی بتونه کاری شده برای رنگ. هیچ تفاوتی نداره.

یکی دیگه از دلایلی که عکس از داخل خونه ها نگذاشتم اینه که قراردادم با خریدار جوری بوده که بهم اجازه انتشار عکسو نداده. مثلا" پارکت کف رو به صورت فرش با لیزر برای خریدار ساختیم. در حالت عادی پارکت در بازار متری 50 تا 150 هزار تومنه و خریدار پارکتش متری 1200 تموم شد. خوب اصلا" دلش نمی خواست عکسش جایی باشه که بشه کپی کاری کرد یا می خواست بگه که پارکتشو از جایی وارد کرده و ایرانی نیست. یا با توجه به سازه، سازه فلزی بوده ولی داخل رو جوری با چوب کار کردیم که خونه log به نظر اومده و خریدار به همه گفته خونش تمام چوبه. فکر کردید که چی ؟ ما هم درگیر خاله زنک بازی خریدارها می شیم. حتی بهمون می گن جلوی مادرزن یا خواهرشوهرشون چی بگیم و روی چه قیمتی تاکید کنیم که مثلا" دل فلانی بسوزه. مدیونید اگر فکر کنید ما به خاطر پول از این کارها نمی کنیم.

یه دلیل دیگه اینه که مثلا" ما با طراح داخلی خاصی کار می کنیم . اون بابا کل کارو به اسم خودش می زنه. ما هم مشکلی با این موضوع نداریم. اون ساختمونو در حدی که می خواد از ما تحویل می گیره و بقیشو خودش تکمیل می کنه و تمامشو جز رزومه خودش میاره که باز هم ما مشکلی با این سیستم نداریم. ولی باعث می شه ما نتونیم عکس داخل کار رو بیندازیم.

نظرات 16 + ارسال نظر
میم شنبه 5 بهمن 1392 ساعت 18:32

تشکر بابت توضیحات کامل و جامع، دلایلتون قانعم کرد، اما چیز دیگه ای که من میخوام بدونم و از داخل خونه ها ببینیم فرم داخلی خونه است
چطور بگم مثلا شکل قرار گیری اتاق و آشپزحونه و سرویس ها و از این چیزا...
یا مثلا دو طبقه چطور از هم جدا میشن؟ مثل خونه های معمولی یا نه از داخل پله چوبی میخورن؟
زیر شیروونی چطور میشه؟ چقدر بزرگه؟ میشه به عنوان یه اتاق استفاده کرد مثل زیرشیروونی های اروپایی؟
دیگه همین چیزا دیگه

همه کار می تونید توش انجام بدید. هیچ محدودیتی ندارید.
هیچ فرقی با خونه های معمولی ندارند اینها، فقط سریع تولید می شوند و مزایایی دارند که خونه های معمولی ندارند. راه پله هم هر جور که بخواهید می شه پله پیش ساخته که توی بازار هست. میشه چوبی ساخت، می شه با lsf ساخت.
شیروونی هم بستگی به درخواست شما داره . بخواهید شیب تند باشه. زیر شیروونی کوچیک می شه، نخواهید بزرگ می شه.
همه چیز بستگی به خواست خریدار داره. ما فقط خواست خریدارو با اصول مهندسی به هم می رسونیم.
نمی دونم چرا فکر می کنید یه کار خاصی در برابر شماست. روش ساخت فرق می کنه. چون صنعتی تولید می شه دقت کار بالاست وگرنه مثل سایر روشهای ساخت، معمار و مهندس سازه باید طبق قوانین نظر شمارو تامین کنند.

پدرام شنبه 5 بهمن 1392 ساعت 18:50

ولی خونه من "تمام چوبه"

اون که بعله!

میم شنبه 5 بهمن 1392 ساعت 21:01

مرسی، متوجه شدم، شاید خدا خواست و یه روزی انقدر پولدار شدم که یکی از این خونه ها بهتون سفارش بدم همونجوری که خودم تو ذهنم دارم

روی دعای ما حساب کنید

فاطمه یکشنبه 6 بهمن 1392 ساعت 08:02

میشه برآورد هزینه ای هم بدید. حدودا متری چقدر درمیاد؟ و مبلغی که میگید برای خدمات کامل هست و یا بازهم هزینه دیگه داره

خدمات کامل یعنی چی؟
توضیح دادم که قیمت بستگی به این داره که در چه مرحله ای تحویل بگیرید و چقدر لوکس باشه تا اینها معلوم نباشه نمی شه قیمت داد.

فاطمه یکشنبه 6 بهمن 1392 ساعت 09:17

یعنی میخوام بدونم که در مقایسه با یه ساختمان معمولی هزینش چجوره. یادمه یه بار خوندم که گفتین از متری 1 میلیون شروع میشه منظور همون وضعیت در حد یه ساختمان معمولیه وقتی بتونه کاری شده هست یا منظورتون جنس مواد مصرفیه؟
در مجموع واسه یه ویلای کوچک تو نیاسر توصیه می کنید یا نه؟(از نظر اقتصادی) ضمنا اگه 900 بار اومد تقصیر من نیست هی میگه کد امنیتی درست نیست

نه منظورم در حالتیه بلافاصله برید توش، یعنی همه چیز داشته باشه و هیچ کار اضافه ای نخواهید بکنید. ما فقط فونداسیونو نمی زنیم ولی مشخصاتشو می دیم و هرکسی می تونه اجراش کنه.
اگر همه پولتونو یکجا ندارید و می خواهید یک طبقه باشه و می تونید هی سرکشی کنید، روش سنتی کار کنید. خورد خورد خرج می کنید و می رید به کار سر می زنید و تفریحی هم می کنید.
من خودم برای ویلا این ساخت و سازو توصیه می کنم. علاوه بر نفع اقتصادی خودمون، اصلا" سنبل کاری نیست، مقاومه، در بلند مدت اقتصادیه، خیلی زیباست، هر مدل سلیقه ای رو جواب می ده، سیستمهای عایق بندیش خیلی پیشرفته تر از سیستمهای فعلیه ولی بدیش اینه که در مدت زمان کوتاهی بار مالی زیادی به خریدار وارد می کنه.
به کد امنیتی وبلاگ من گیر میدی؟ خوبه جوابتو ندم؟

بنفشه یکشنبه 6 بهمن 1392 ساعت 09:51

تکلیف من که خونه پیش ساخته دوست دارم ولی پولشو ندارم چیه؟!

پیدا کردن یه پدر شوهر پولدار!

بنفشه یکشنبه 6 بهمن 1392 ساعت 10:04

پسندیدی نه؟

اون یکی فاطمه یکشنبه 6 بهمن 1392 ساعت 10:21

غربتی به منم کاربده .منم طراح داخلیم
ول می دم کارارو فیفتی فیفتی کنم یکی به اسم شما.یکی به اسم من

ما سازه رو از طراح داخلی می گیریم. اون به ما کار می ده.

بنفشه یکشنبه 6 بهمن 1392 ساعت 11:15

بله!

پدرام یکشنبه 6 بهمن 1392 ساعت 11:35

خدایا
چند شوهر پولدار برای بعضی ها
و تعدادی پدر زن ثروتمند برای بعضی دیگر برسان

بلند بگو "آمــــین"

تصحیح بفرمایید : پدر شوهر پولدار

آمییییییییییییییییییییییییین
آمییییییییییییییییییییییییین
آمییییییییییییییییییییییییین
من سه بار گفتم که خدا توی معذورات قرار بگیره.

پدرام یکشنبه 6 بهمن 1392 ساعت 12:12

شما هنوز درگیر افکار فمنیستی هستید
برای هر دو جنس دعا کنید
خدا از تبعیض خوشش نمیاد

من برای همه دعا کردم. جمله شما رو تصحیح کردم که یه دفعه خداوند متعال دچار تناقض در درخواستها نشه.
آخه شوهر پولدار همش باید کار کنه و بالای سر خونه زندگیش نیست. پدر شوهر پولدار خیلی بهتره. زمان تفریح و مسافرت خانواده بیشتره.
خواستم دست و بال خدا رو ببندم، فردا نگه خودتون اینجوری دعا کردید. خدا رو که می شناسید، خیلی رنده.

پدرام یکشنبه 6 بهمن 1392 ساعت 12:52

آورین، آورین
تجربه کاریتون باعث شده افق دیدتون گسترده تر از من باشه
با این محکم کاری که کردید مطمئنا خدا اجابت میکنه

اینقدر چهارچوب برای خدا تعیین کردم که چند وقتیه منو ول کرده رفته مسافرت. داره با مایو و بیل توی ساحل قلعه درست می کنه.
اصلا" بعضی اوقات فکر می کنم، دنیا رو کنترات داده به شیطون رفته تعطیلات.

م؛ط یکشنبه 6 بهمن 1392 ساعت 13:04

با سلام تکلیف افرادی که پدرشوهر پولدار ولی خسیس دارند چیه؟برای ما ها هم دعا کنید

اونا دیگه نمی تونند کاری کنند، باید رو به دوربین لبخند بزنند.

رها یکشنبه 6 بهمن 1392 ساعت 13:20 /http://khoshbakhtkhan.blogfa.com/

عاشق جوابت به این کامنت پدرام شدم "یکشنبه 6 بهمن 1392 ساعت 12:52"

باید ببینی وقتی با هم دعوامون می شه چه حرفایی رد و بدل می شه. شانس آوردم خداست وگرنه تا به حال 3-4 بار مرده بودم اونم با وضع فجیع.

م؛ط یکشنبه 6 بهمن 1392 ساعت 13:24

سیییییب


شما در تاریخ ثبت شدید!

آرزو دوشنبه 7 بهمن 1392 ساعت 14:03

این توضیحاتت خیلی خوب بود.باید شوهرم بگم کامل همه رو بخونه
ممنون

فقط پیگیری نکنید ازشون. بذارید خودشون در موردش صحبت کنند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد