غربتی هنرمند می شوددددددددددددددد


از اونجاییکه اکثر خانمهای خواننده و وبلاگ دار اینجا، کم هنرمند نیستند و از هر انگشتشون ده ها بلکم صدتا هنر می چکه. زد به سرم که من هم هنری از خودم در بکنم.

البته هنر نیست، یه عکسو انداختم روی چوب با لیزر. راستش یه دستگاه لیزر جدیدا" خریدیم و من برای امتحان یه چندتا کاردستی درست کردم.

خوبی این هنر اینه که خودش از آدم هنرمندتره، می زنیش به برقو و طرحو می دی بقیه شو خودش بلده قربونش برم. خوب البته کلی طول کشید که تنظیمشو یاد بگیرم ولی خوب منم دیگه.

برید توی دنباله کاردستیمو ببینید.


پی نوشت اضافه شد.


 

 

اینم علامت ماه خرداد که به نظرم قشنگ اومد، یعنی اصلا" مدیونید اگر فکر کنید غربتی خردادیه!

اینو اول زدم برای همین نفوذش کمه.

چوبش، چوب روسی گره داره، باقیمونده های کف پله های همون پروژه اسمشو نیار بود.اگر دقت کنید می تونید ببینید که سه نوار چوبی در کنار هم این صفحه رو ساختند.




اینم علامت ماه شهریور که خانمش قشنگ بود انتخاب کردم. اینو بیشتر گذاشتم بسوزونه و قشنگتر شده. اینم چوب روسی




اینم مدل دیگه ای از حک روی چوب که می شه عکس با جزییاتو درآورد. خوب من نمی تونم عکس شخصی مردمو اینجا بذارم





از جلو که به صفحه نگاه کنید اینجوری می بینیدش. بصورت راه راه درمیاد و از اختلاف سطحی که در بافت بوجود میاد، عکس توی چوب درمیاد. هیچ رنگی هم استفاده نشده. این تابلو از MDF High Gloss ساخته شده.



در انتها هم از ذوالفقار (نگهبان کارگاه) تشکر می کنم که هی این تابلو رو اینور اونور گذاشت تا زاویه نور تنظیم بشه و خیلی جاها به عنوان دیوار ازش استفاده شد.





جنس تابلو دقیقا" همین جنسیه که پایین گذاشتم. بی احترامی نباشه ولی جنسش دقیقا" از جنسی که باهاش الان در کابینت می سازند ولی در بعضی جاها اینقدر لایه رویی برش می خوره تا اینکه کمتر لایه شفاف دیده می شه.




پی نوشت 1 : خوب بازم علامت خردادو بریدم برای خودم که عمیق تر باشه. یه نخ کنفی هم بهش اضافه کردم که بشه آویزونش کرد.




پی نوشت 2 : یه تمبر قدیمی هم تو اینترنت پیدا کردم و اونم امتحان کردم. دورشم دادم بچه ها برش زدند که حالت قاب پیدا کنه. اینو می خوام بدم به عروس غربتی اینا وقتی آخر هفته می رم خونشون، دست خالی نباشم.



اینا رو که می سازم بوی چوب سوخته از دستگاه میاد. باعث شده سر درد بگیرم از بوش. دستی دستی خودمو مریض کردم!




به محدثه عزیز : نظرات شما رو متاسفانه حذف کردم. من نمی تونم طرز فکر شما رو عوض کنم و مایل نیستم در مورد چیزی در وبلاگم توضیح بدهم چون این وبلاگ، وبلاگیه که فقط در مورد مسایل کاری به صورت نیمه رسمی می پردازه. اگر برداشت دیگری دارید، من سعی در عوض کردنش نمی کنم. موفق باشید.







نظرات 44 + ارسال نظر
م؛ط چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 10:39

سلام عزیزم؛عکسها که برای من باز نشد ولی در هنرمندی شما که شکی نیست؛آره اصلا 15 خرداد کی هست؟امروز تولد منه قالب جدیدت هم مبارک باشه ولی اون قبلی خیلی بهتر بود

برات می فرستم.
تولد، تولد، تولدت مبارک. اونور صورتتو بیار خواهر
حالا برو اون لپو گاز بگیر.
قالب قبلی به هم ریخته بود. اینم اولین انتخابی بود که منظم بود.

مینا چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 10:56

نماد آذر خیلی هم قشنگ تر تره. راستی اگه عکس بدیم واسمون اینجوری هنرمندی میکنی؟

عکست نباید خیلی پر نقش باشه فقط

مینا چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 11:10

پر نقش یعنی چی؟ مثلا فک کن عکس عروسیمون. این پر نقش حساب میشه؟

آره. این فرم با گود کردن ساخته می شه. از طرف دیگه چون روی چوبه و معلوم نیست گره چوب کجا می افته یه ذره برای عکس های پر مفهوم بده. می بینی دماغ آدم روی گره چوب میفته.
اگر برای عکس عروسی کار خاصی مد نظر داری، می تونم جایی رو معرفی کنم که توی کار چاپ روی متریال خاصه، مثل شیشه، سنگ، سرامیک یا هرچیزی که فکرشو بکنی. یه چیزهایی تولید می کنه آدم گریه اش می گیره از قشنگی.
ما چندتا وسیله برای آتلیه نامزدیش ساختیم. بالابرهای خاص برای اینکه مدل رو توی هوا نگه دارند!!!!!!!!!!!

مینا چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 11:25

اوکی. من کار خاص رو عکس عروسیم زیاد دارم مثلا همین روی شیشه ای که گفتی رو دارم ولی روی چوب ندارم فکر میکردم جالب میشه ولی وقتی میگی مثلا دماغت بیفته روی گره که افتضاحه . پس باید بخیال شد.

میشه با یه متریال دیگه و همین دستگاه عکس رو درآورد. البته عکس باید بزرگ باشه. بذار بگردم نمونه ای که برای به جای دولتی زدیم رو برات می ذارم ببینی. برای افراد دیگه هم زدیم ولی چون عکس شخصیه نمی تونم بذارم توی وبلاگ ولی عکسی که می ذارم خیلی عمومیه!

مینا چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 11:34

باشه. مرسی.

دارم می گردم

مینا چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 11:42

(یه چیزهایی تولید می کنه آدم گریه اش می گیره از قشنگی.) اینو به همسری گفتم میفرمایند که به غربتی جونتون بگید آدرسشو بدن ما هم بریم یه کم گریه کنیم. حالا که خودش گفته آدرسشو واسم بفرست همسری رو ببرم خفتش که کردم دیگه شوخی جیگرکی نمیکنه.

عکس رو نگاه کنید در ادامه، مشخصاتو email کردم.

ندا چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 12:26

کار جالبیه. من ماه خرداد رو بیشتر دوس داشتم چون کمرنگتر بود و یه جورایی همرنگ رگه های چوب بود.

آهان، خوبه.

مینا چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 13:05

مرسی که وقت گذاشتی و واسم گذاشتی. با این روش اون راه راها معلوم نمیشه؟ کامنت قبلیمو چرا تایید نکردی؟

اگر روی تابلو دست بکشید متوجه می شید در فاصله 10 سانتی هم دیده میشه. توجه کنید که این تکنیک چاپ نیست، حکه. از طریق اختلاف سطح و عادت مغز به تصویر سازی از طریق بازی با سایه ها می تونید عکسو ببینید.
من کلی تلاش کردم تا بتونم عکس درست بگیرم، چون زاویه دید و جهت تابش نور در تصویر سازی و دیدن تصویر اصلی خیلی مهمه. از بعضی زاویه ها این تابلو دیده نمی شه ولی وقتی فرد حرکت می کنه کم کم تصویر براش شکل می گیره.

عسل بهاری! چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 13:08

جالب بود...
ماشالا کارگاه چند منطوره است! یه گوشه هم دار قالی بزنید کارآفرینی کنید!!
اسم او آتلیه رو که گفتی مدل ها رو توی هوا نگه می داره می نویسی لطفا؟!

زئوس توی سه راه اتحاد

مینا چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 13:10

مرسی کامنت قبلیمو الان دیدم جوابشو دادی

مینا چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 13:13

مثلا سایز 100*70 این طرحه هزینش چقدر میشه؟

باید عکسو داشته باشم تا ببینم چند دقیقه لیزر می خواد. بعد بتونم محاسبه کنم. چون میزان ساعتی که لیزر کار می کنه، قیمتو تعیین می کنه.

مینا چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 13:27

مثلا همین عکسی که گفتی حکه چقدر شده هزینش؟ میدونی میخوام حدود دستم بیاد ببینم وسعم به سفارشش میرسه....

تا عصر می گم، باید برنامه کارو ببینم و تخمین بزنم چقدر طول کشیده. چون اگر قیمت فروششو به اون شرکت حساب کنم، خیلی بالا می شه. بزار قیمت تمام شده شو حساب کنم، می گم. email می کنم برات.

تکتم (دکتر آشپز) چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 13:33 http://drashpaz2.persianblog.ir/

ایول هنرمند حسود!
منم به اینکه کامنتا زیر پست میاد حسودی نمودم! راستی یه سوال: میشه با این دستگاه لیزرتون شابلون ساخت؟ مثلا صفحه نازکتر باشه و جای طرح عملا سوراخ بشه؟
من از فضولی مردم این شکلایی که توی نت میبینم و اینقدر ظریفه چطور شابلونشون میکنن؟!
سرچ کن : cake stencil

آره می شه. بیچاره لیزر که حالیش نیست، ما می تونیم بهش بگیم اینقدر یه طرحو تکرار کنه تا متریالو سوراخ کنه.

دلت بسوزه!

مینا چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 13:34

مرسیییی

م؛ط چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 14:28

آهان بیا اینور خواهر ماچ ماچ ممنون خیلی خوشجل بودند مخصوص یادگاری دادنه؛مثلا این 2تا که زدی حدود قیمتش چقدر میشه؟ داره دندون درمیاره لپ هاش آب شده از بس وروجک شده هم روز به روز لاغرتر میشه ولی چشم یه گاز نرم میگیرم

گاز، گاز، گاز. البته داره خطرناک میشه ، خودش دندون دار میشه و می تونه مقابله به مثل کنه ولی از قدیم گفتند وقتی دندونای آدم می خاره، فقط لپ بچه می تونه خوبش کنه
20 تومنی میشه

م؛ط چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 14:30

عکس جدید ها رو هم بی زحمت وقت کردی بفرست؛ممنون

باوشه

رها چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 15:41 http://khoshbakhtkhan.blogfa.com

چه باحااااااااااااله
پ.ن1: غربتی هنرمند / پیرو خط رهبر
اینم شعار نماز جمعه این هفته !!!
پ.ن2:اینم سانسور میکنی؟؟؟

نه بامزه بود

مینا چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 15:49

امروز واسم ایمییلش میکنی؟ میتونی نماد 2تا ماهو با هم لیزرش کنی؟ یه طرح خوشکل میزنی واسم. 20 تومن که چیزی نیست .

اون علامت های ماه 20 تومن میشه حدودا". اون یکی عکس که با mdf هستش گرون در میاد چون خیلی کار می بره. شاید 15-20 برابر.
خوب چه جوری می خوای بگیریش. بشه مثلا" 50 تومن، 20 تومن باید پول پیک بدی بگیریش. ارزش داره یا اینکه حوصله داری تا کارگاه بیای؟

مینا چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 16:00

تا کارگاه میام کجاس دقیقا؟ میشه طرحشو واسم طراحی کنی بفرستی. آذر با اردیبهشت

بذار تا فردا انجام بدم. می فرستم. ما نرسیده به تهرانسر هستیم. 2 کیلومتر بعد از مهرآباد.

مینا چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 16:12

اول طرحشو روی کاغذ واسم بزن خوشم اومد بزن روی چوب باشه؟ یه طرح خاص میخوام نمیدونم چع جوری ولی یه چیزی باشه که هر جایی نشه پیدا کرد. خوب؟؟

ببخشید آبجی خانم، من نه سواد طراحی دارم نه طبعشو. از همین مجموعه ای که ماه خردادو انتخاب کردم براتemail می کنم. اگر خودت چیز خاصی مد نظرت هست بده بهم.
طراح من برای هر طرح حداقل 3 تومن ازم میگیره و 10 روز هم وقت می خواد ازم.

م؛ط چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 16:17

گاز که میگیره بعدش هم درمیره میخنده اگه دعواش هم کنی گریه میکنه؛ راستی فسقلی متولد شهریوره واسه همین نماد سنبله رو زدی براش نه؟ پ.ن:به کد تصویریت فحش بدم؟فلان فلان شده‏!‏ دادم


بی ادب

مینا چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 16:25

طراحت میتونه یه طرح خاص بده؟ یه چیز دیگه مثلا یه شعر هم یه کار پر نقش محسوب میشه؟ راستی اندازه این طرح ماه تولد چند در چنده؟ ببخشیدا میدونم دارم خیلی اذیت میکنم.

آره می تونه اگر پولشو بدیم. نمی دونم باید ببینم چند ساعت لیزر کار میکنه. چیزی که انجام شده رو می تونم قیمت بدم چون زمان و میزان چوبی که مصرف شده رو حساب کرده ام.
در ضمن کار روتینم نیست که. زد به سرم این کارو کردم. هیچ وقت تو کار لوازم فانتزی نبودم. بر حسب کار، مجبور بودیم چیزی ارایه بدیم برای همین لوازممون تکمیل شده. الان اصلا" صرف نمی کنه برای کسی که کارش این موضوع نیست وقت صرف طراحی و محاسبات اینجوری بکنه. فانتزی فروشی ها خیلی خلاق تر از ما می تونند طرحهای آماده ارایه کنند و مجبور هم نیستید کلی راه برید برای 50 سانت تخته. ببخشید من همه چیز رو تجاری تگاه می کنم و زمان و پول رو درش درنظر می گیرم. بعد می بینم که صرف می کنه یا نه. خیلی معنویات در کارم نقش نداره. در صورتی که ممکنه برای تهیه یک هدیه کلی وقت بذارید شما.
12 در 16

مینا چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 16:42

منم چون میدونستم کارت این نیست گفتم میدونم دارم اذیتت میکنم. راستشو بخوای تا حالا با این جور جاها که خودشون تولید کنن این چیزارو برخورد نداشتم واسه همین این همه ذوق کردم هر جایی دیدم فقط فرشنده بودن

منم تولید کننده نیستم. دستگاهو برای کار دیگه گرفتیم. از فضولی اینا ساختم ببینم چی میشه.

مینا چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 16:46

اوکی فهمیدم دقیقا. میدونم .

ولی شاید به این فکر کنم که از این چیزا تولید کنم ولی تا بازارشو نسنجم واردش نمی شم.

مینا چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 16:55

من از همین الان واست آرزوی موفقیت میکنم اگه وارد این کار شدی امروز یه بیمه گذار داشتم آقاهه متولد 71 بود خانمش متولد 65 هنوزم دارم تلاش میکنم واسه هضمش به هر کی رسیدم گفتم، اینجا هم گفتم تو هم بدونی واسم جالب بود چون خانمه هم انگار ازین مسئله ناراحت بود. اینقد توی کارم با چیزای جالب برخورد میکنم که منم شاید یه وبلاگ بزنم واسه همین چیزا. اینم معاشرت بودا نگی به من چه ربطی داشت

این چیزا قابل هضم نیست فقط می شه قورتش داد.
مثل هسته آلبالو می مونه که یه دفه آدم قورت میده.

م؛ط چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 16:56

کد تصویریت بی ادبه‏!‏ یه دستگاه خریدیا ببین اینقدر تعریف کردی دختر مردم رو هوایی کردی شما مهندسهای صنایع رو فقط خدا میشناسه حالا اصلا کل دستگاه رو چقدر خریدی مهندس؟

خوب کردم!
کد تصویریم هم خیلی خوبه.
قیمت دستگاهو هم نمی گم.

م؛ط چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 17:14

باشه حالا چرا ناراحت میشی ما زمین خورده اتیم مهندس


اوچیکتیم

مینا چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 17:28

من هنوز رو زمینم هوایی نشدم.

بنفشه چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 18:52

این ذوالفقار همون شمشیر حضرت علی همونیه که تو دستشوئی خفتش کردی؟!

آره بنده خدا

فاطمه چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 19:13

قشنگن
یعنی چه جوری کارمی کنه؟عکسو اسکن می کنه توحافظش وبعدبرش می ده؟

الان همه دستگاهها با کامپیوتر کار می کنند، عکس رو با کورل بهش میدی و بهش میگی چندبار تصویر رو بسورونه. هر چی تعداد بیشتر باشه عمیق تر می شه.

پدرام چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 19:30

به به مهندس جان هنرمند
فقط نشان دوپیکر
نه که فکر کنی خردادیم ها
سفارش هم قبول می کنید

الان دیگه آره اینقدر از دیروز بهم گفتند.

مینا چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 21:14

خواستگار چیست؟
هیچچچچچی نیست......خانوما به خدا هیچی نیست...... آرووووووم باشین ..... آقا اون ته یکی تشنج کرد......
وای اینو الان یه جا با همسری خوندیم غش کردیم

من نفهمیدم چی شد؟

سما چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 21:58

خیلی زیبا هستن
آفرین به اینهمه خلاقیت.

ممنون

آسمانه چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 23:12 http://asemaneh2007.blogfa.com

وااااااااااااای خیلی خوشگلن دستگاه خیلی جالبیه آدم میتونی کلی تابلو های جالب بسازه خیل جالب بود البته هنر غربتی رو نباید نادیده گرفت

البته، البته

رها چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 23:40 http://khoshbakhtkhan.blogfa.com

ای بابا!
ملت خاندان شوهر دارم ما هم داریم
ما که بخیل نیستیم البته

این داستان داره، عروس اولش دوست نداشت ولی الان خودش پایه است.

بنفشه پنج‌شنبه 21 آذر 1392 ساعت 09:56

ه به چه خوب شدن! خیلی قشنگه! کادو دادنی هم هستن خب! البته دستگاهش خووووووووووووووووووبه!
منم ازینا میخوام! یه دونه ماه مهرش رو میخوام!
فامیل شوهر هم فامیل شوهرهای مردم! والاااااا! چه خواهر شوهر خوبی!

این نظر سانسور شده بنفشه است.
دلت یسوزه.
اینقدر سفارش گرفتم از دیروز که شک کردم این کارو انجام بدم یا نه

تکتم (دکتر آشپز) پنج‌شنبه 21 آذر 1392 ساعت 11:25 http://drashpaz2.persianblog.ir/

چه جالب قابل توجه م؛ط : فسقلی منم شهریوریه اگر هم لپشو یا جای دیگشو گاز بگیری آنا به هر جنبنده ای که اون نزدیکی باشه با گریه چقلی ات میکنه!!!!

م؛ط پنج‌شنبه 21 آذر 1392 ساعت 11:59

دکتر جون بچه ی من هنوز زبون چقلی کردن نداره بیچاره البته من هم با لب گاز میگیرم نه با دندون؛ خوش به حال عروس غربتی اینا من که نتونستم عکس رو ببینم ولی همین که خواهرشوهرش به فکرشه کلی ارزش داره مثل عروسهای م؛ط اینا که یه همچین خواهرشوهر خوبی دارند

ماها کلا" هممون گُلیم!

سما پنج‌شنبه 21 آذر 1392 ساعت 17:44

سلام کارای قشنگین دست لیزر و دست خودت درد نکنه
دخترم خردادیه و پسرم شهریوری منه بیچاره هم از دستشون ذله و عاصی بسکه چشمم کف پاشون آروم و ساکتن.

مهتاب جمعه 22 آذر 1392 ساعت 19:10

چه غربتی هنرمندی!!تابلوها خیلی قشنگ هستند، به خصوص خرداد! منم می خوام ولی من خیلی دورم چطور می تونم از این تابلوها داشته باشم؟!

نمی دونم. فعلا" که فکرشو نکردم که تولید کنم.
اگر زد به سرم تولید کنم. اونوقت غصه بخورید.

مینا شنبه 23 آذر 1392 ساعت 08:55

واقعا نفهمیدی مهندس...... واقعا......... یکم قدرت تخیلتو ببر بالا، توی این بحران خواستگار خوب.......

خوب الان غش کردم، خوبه؟

مینا شنبه 23 آذر 1392 ساعت 09:50

جدی اگه متوجه نشدی بگو جرش بدم متوجه بشی

وای شما چقدر خشنی!!!
نه والا نفهمیدم. اگر منظورت عکس العمل برخی خانمها در برابر این موجود یا کلمه است، اوکی. چیز دیگه ای نفهمیدم ازش.

مینا شنبه 23 آذر 1392 ساعت 09:56

خب آره دیگه. دیدی بعضی ها عشق شوهرن اینم تاکید بر همون موضوعه.

آهان، از اون لحاظ. خوب غشم هدر نرفت. به کار اومد.

م؛ط شنبه 23 آذر 1392 ساعت 14:11

میگم عکس قاب عروس غربتی اینا رو هم برام ایمیل کن؛با تچکر

باوشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد